عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تلاش داریم با ایجاد کانال های انحرافی مانع ورود آب به سدهای گلستان و بوستان شویم

استاندار گلستان در گفتگو با سیمای مرکز گلستان؛

تلاش داریم با ایجاد کانال های انحرافی مانع ورود آب به سدهای گلستان و بوستان شویم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

تلاش داریم با ایجاد کانال های انحرافی مانع ورود آب به سدهای گلستان و بوستان شویم

استاندار گلستان پس از جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در فرمانداری شهرستان گنبد کاووس در گفتگو با سیمای مرکز استان، اظهار کرد: اطلاع رسانی در خصوص سیلاب اخیر از طریق اطلاعیه های شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در صداوسیما ، فرمانداریها، بخشداری ها و دهیاری ها به مردم استان و مسافران صورت می گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی دقایقی پیش(امروز سه شنبه 28 اسفند) در ارتباط تلفنی با خبر فوری سیمای مرکز گلستان، تصریح کرد: روز گذشته در جلسه هماهنگی های لازم جهت بسیج تمامی نیروها صورت گرفت و مقرر گردید تمامی ماشین آلات استان ، بیل های مکانیکی، لودرها و بولدوزرها در منطقه حاضر شوند.
وی افزود: میزان بارندگی طی 24 ساعت گذشته در شهرستان های مینودشت و کلاله به 220 میلی متر رسیده و روان آب ها از سمت خراسان شمالی رودخانه ها خصوصاً رودخانه گرگانرود و پشت سدهای گلستان و بوستان را مملو از آب کرده بطوری در پشت این دو سد که ظرفیت 80 میلیون متر مکعب آب را دارد ، بالغ بر 100 میلیون مترمکعب آب جمع شده و در حال سرریز است.
استاندار گلستان یادآور شد: هم اکنون در دو اقدام اولاً تلاش داریم روان آب های خراسان شمالی را به مسیر های انحرافی به زمین های کشاورزی هدایت کنیم و ثانیاً پیش از ورودی سدهای گلستان و بوستان کانالهایی ایجاد کنیم تا آب کمتری به دریاچه سدها وارد شود.
دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که آب کمتری به محدوده شهری گنبد و کلاله وارد شود و باید با همکاری مردم تا جایی که ممکن است نسبت به تخلیه روستاهای در مسیر اقدام نماییم.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تا کنون این سیلاب خسارات جانی نداشته است، گفت: نگرانی در مردم و مسئولین نسبت به وضعیت فعلی وجود دارد و تقاضای ما صبوری و توجه به اطلاعیه ها و همکاری در مسیر امدادرسانی است.
استاندار گلستان با اشاره به مسیرهای ارتباطی گلستان با سمنان گفت: در 20 قسمت از مسیرهای مواصلاتی با استان سمنان بر اثر کولاک شدید ریزش کوه صورت گرفته اما خوشبختانه هیچ در راه مانده ای در این مسیرها وجود ندارد و عملیات امدادی به خوبی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با استفاده از ماشین آلات سپاه نینوا، لشکر 30، همکاری استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان عملیات بازگشایی این مسیرها در حال انجام است و تلاش داریم ظرف 48 ساعت آینده مسیر گرگان به شاهرود را از طریق محور خوش ییلاق باز نماییم.
دکتر هاشمی از مردم و مسافران نوروزی خواست نسبت به تذکرات و اطلاعیه ها توجه لازم را داشته باشند و از توجه به شایعات پرهیز نمایند اما درشرایط فعلی احتیاط را رعایت کنند.
وی در پایان یادآور شد: تمامی نیروهای استان اعم از مدیریت بحران استان، بسیج، سپاه، ارتش، هلال احمر، دهیاری ها، بخشداری ها و فرمانداری، دستگاه های خدمت رسان، راهداری، حمل و نقل جاده ای و حتی ماشین آلات استان های همجوار همکاری لازم را جهت امدادرسانی داشته اند و امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم را صورت دهیم.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .