عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مديريت جهادي نيازمند عزم ملي است


مديريت جهادي نيازمند عزم ملي است

مديريت جهادي نيازمند عزم ملي است

آیت الله "سیدكاظم نورمفیدی" نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، در نخستین جلسه شورای اداری استان با تبریك سال جدید، گفت: از جلوه های سال جدید تحول است و این تحول نشانگر متحول شدن و تغییر یافتن عالم است.
وی افزود: به تعبیر قرآن كریم، عالم در حال طی كردن مسیر تكامل است و نشانگر آن تحول عمومی عالم و همان معاد، خوابیدن و بیدار شدن عالم طبیعت است.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح كرد: در ابتدا قرار گرفتن اقتصاد در فرمایشات مقام معظم رهبری بدان معنا نیست كه اقتصاد از فرهنگ بالاتر است.
وی ادامه داد: سرمنشاء تمامی مسائل، روابط، اقتصاد ما؛ فرهنگ است و تمامی شئونات زندگی ما از نظر محتوایی مسئله فرهنگ است و فرهنگ زیربناست.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینكه زندگی بشر در طول تاریخ جنگ فرهنگ ها بوده است، خاطرنشان كرد: در یك تقسیم بندی كلی دو فرهنگ الهی و طاغوتی همیشه در طول تاریخ وجود داشته است كه همیشه با هم درگیر و مقابل هم قرار داشته اند.
وی با اشاره به اینكه فرهنگ الهی و طاغوتی هر كدام دارای نشانه هایی است، گفت: در فرهنگ طاغوتی فرد گرایی، شخص گرایی و رژیم گرایی اصل است ولی فرهنگ الهی، خداگراست و خدا محور همه شئون زندگی و اخلاق، رفتار، شئون و اعتقاد است.
آیت الله نورمفیدی اضافه كرد: مردم در نظام طاغوتی هیچ جایگاهی ندارند و دنیا هم دروغ می گوید ولی در فرهنگ الهی؛ انسان در نگاه انبیا و توحیدی؛ كرامت، وزن، شخصیت و هویت دارد.
وی با بیان اینكه امروز مهمترین جنگی كه بین انقلاب ما و دنیا وجود دارد جنگ فرهنگی است، افزود: بین انقلاب ما و دنیا دو فرهنگ است و این دو نمی توانند با هم كنار آمده و بسازند.
امام جمعه گرگان با اشاره به جایگاه زنان در جامعه، اظهارداشت: جایگاه زنان همانند مردان در رسیدن به كمالات یكی است و در طی كمالات هیچ فرقی بین آنها وجود ندارد ولی از نظر حقوقی فرقی بین آنها وجود دارد.
وی در ادامه فرهنگ را اساس و ریشه خواند و گفت: یكی از اجزای اقتصاد مقاومتی فرهنگ مصرف است و فرهنگ مسائل اقتصادی ما ریشه و بنیان مسئله در همه زمینه ها است.
آیت الله نورمفیدی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران از امكانات و منابع انسانی و پتاسیل های زیادی برخوردار است كه باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی موانع را برداشت.
وی ادامه داد: مدیریت جهادی مقام معظم رهبری نیازمند عزم ملی است كه باید ایجاد شود و مدیریت جهادی به این معنا نیست كه كار بی مطالعه و تحقیق انجام دهیم.
آیت الله نورمفیدی افزود: كلمه مدیریت با این نوع حرف ها و روزمرگی و بی برنامگی سازگار نیست و مدیریت جهادی یعنی قوانین دست و پا گیر نباشد.
وی تاكید كرد: مدیریت استان باید با تشكیل كمیته ای با مسئولیت بنده گره های موجود را برای تسهیل امور بردارد تا سرمایه گذاران تشویق و فعال شده و احساس امنیت كنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان در پایان مسئله آب استان و بیكاری را یك دغدغه های اصلی خواند و خواستار رسیدگی به آن شد.


تأیید کننده خبر : ghaeni
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1351
  • کد خبر : 59