عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حدود 50 درصد ارتفاع آب در آق‌قلا کاهش یافت

وزیر کشور در گفتگو با شبکه یک سیما خبر داد:

حدود 50 درصد ارتفاع آب در آق‌قلا کاهش یافت

حدود 50 درصد ارتفاع آب در آق‌قلا کاهش یافت
وزیر کشور گفت: با اقدامات انجام شده طی دو روز گذشته، ورودی آب به شهر آق قلا از سد وشمگیر از 300 متر مکعب در ثانیه به 90 مترمکعب رسید و با افزایش خروجی آب از شهر، سطح آب حدود 50 درصد کاهش داشته است. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه یکشنبه چهارم فروردین در گفتگو با خبر ساعت 21 شبکه یک سیما، اظهار کرد: اولویت اول همه برنامه ریزی های ستاد مدیرت بحران در حال حاضر، خروج آب از منطقه است زیرا مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند. 
وی با اشاره بازدیدهای از مناطق سیل زده، افزود: امروز به منظور برنامه ریزی در جهت بازسازی مناطق خسارت دیده، بازدید میدانی از همه سدها و سرشاخه های گرگانرود و اترک در نوار مرزی و همچنین شهرستانهای کلاله، مراوه تپه، مینودشت و گنبد داشتیم.
وزیر کشور گفت: طبق تقسیم کاری که امروز انجام شد، تخلیه آب اتز سطح شهرستان برعهده سپاه، تامین ماشین آلات مورد نیاز بر عهده وزارت راه و شهرسازی و تامین مواد غذایی و جادر و ... بر عهده هلال احمر قرار گرفت.
وی افزود: شورای تامین استان موظف شد تا نسبت به تامین امنیت شهر با جدیت اقدام کند و به منظور جلوگیری از انتشار شایعات و اخبار کذب، وظیفه اطلاع رسانی به صداوسیما واگذار شد. 
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: کمیته ای به منظور برآورد خسارت در همه حوزه تشکیل شده و مقرر شد گزارش ظرف 10 روز آینده اعلام شود تا بتوانیم در اسرع وقت خسارات را جبران کنیم. 
وزیر کشور با تأکید بر اینکه هواشناسی و وزارت نیرو باید همکاری مستقیم باهم داشته باشند، تصریح کرد: هواشناسی پیش بینی وضعیت جوی را با دقت اعلام کرده و وزارت نیرو برای مدیرت آب سدها، رودها و ... برنامه داشته باشد تا در صورت بارندگی های آتی دچار بحران نشویم.
وی از صبوری، همراهی و متانت مردم قدردانی کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی نیز با تمام توان خود به صحنه آمده اند و وظایف خود را به خوبی انجام می دهند. 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 730
  • کد خبر : 59063