عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدف ما تخلیه هر چه سریعتر آب از منازل و معابر است

سرپرست استانداری گلستان در جلسه با فرماندهان نیروهای مسلح حاضر در مناطق سیلزده ؛

هدف ما تخلیه هر چه سریعتر آب از منازل و معابر است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

هدف ما تخلیه هر چه سریعتر آب از منازل و معابر است

سرپرست استانداری گلستان با تقدیر از تلاش های شبانه روزی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا که با تمام امکانات در مناطق سیلزده گلستان حاضر شدند، اظهار کرد: اصلی ترین هدف ما در حال حاضر تخلیه هر چه سریعتر آب از منازل و معابر به سمت رودخانه و دریا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس میرمحمد غراوی پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۱۵ فروردین در جلسه با فرماندهان نیروهای مسلح حاضر در مناطق سیلزده , تصریح کرد: روان آبی تازه ای از خروجی سدهای گلستان و بوستان نداشته ایم اما به دلیل آب شدن برف ارتفاعات، این آب به رودخانه های قره سو و گرگانرود رسیده و دبی گرگانرود در مقطع پشت سد وشمگیر از ۷۴ مترمعکب در ثانیه ۹۴ متر مکعب در ثانیه ارتقا یافته است.
وی افزود: دغدغه ما خروج آب از منازل مردم و معابر است که باید با همکاری آب و فاضلاب شهری و روستایی، آب منطقه ای استان، سپاه و همچنین شهرداری تهران و با استفاده از پمپ های قدرتمند این آب را تخلیه کنیم.
وی یادآور شد: کانال رهبری ظرفیت انتقال ۳۵ تا ۵۰ متر مکعب آب در ثانیه به سمت کال شور و از آنجا به سمت رودخانه شور را دارد تا از این طریق آورد رودخانه را کاهش دهیم.
سرپرست استانداری گلستان گفت: در شهرستان بندر ترکمن و در روستای قره سو کاتر ساکشن شرکت آب منطقه ای فعال است و لایروبی رودخانه و دریا را انجام می دهد.
مهندس غراوی ادامه داد: دو بارج سپاه نیز در مسیر رودخانه فعال شده اند و مشغول لایروبی هستند.
وی خاطر نشان کرد : در گمیشان دستگاه لایروب سازمان بنادر و دریانوردی در دهانه رودخانه گرگانرود فعال شده تا قدرت تخلیه آب را به سمت دریا افزایش دهد.
سرپرست استانداری گلستان با اشاره به همراهی ارتش گفت: کاتر ساکشن ارتش که از خرمشهر آورده شده در کانال رهبری از صبح فردا فعال می شود و یک دستگاه بارج با دو بیل مکانیکی نیز در کانال صفاایشان مشغول فعالیت هستند تا آب پشت شهر گمیشان را به سمت دریا تخلیه کنند.
وی افزود : موضوع دیگر آب آورد اترک به سمت گمیشان و به سمت پاسگاه هاست که با استفاده از ماشین آلات سپاه و ارتش تلاش داریم کانالی که متعلق به محیط بانی و به طول ۱۰ کیلومتر است را لایروبی و آب را به سمت دریا هدایت کنیم.
مهندس غراوی در پایان یادآور شد: تلاش داریم ظرف یک هفته آینده آب موجود در منازل و معابر شهرهای استان را تخلیه کنیم و پس از آب شرایط بازگشت مردم و مرمت و ترمیم خانه ها را فراهم آوریم و از مشکلات مردم بکاهیم.

هدف ما تخلیه هر چه سریعتر آب از منازل و معابر است

 

هدف ما تخلیه هر چه سریعتر آب از منازل و معابر است

 

هدف ما تخلیه هر چه سریعتر آب از منازل و معابر است

 

هدف ما تخلیه هر چه سریعتر آب از منازل و معابر است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 633
  • کد خبر : 59583