عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پس از امداد و نجات سیلزدگان باید عمران و آبادانی هرچه سریعتر آغاز شود

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری استان گلستان؛

پس از امداد و نجات سیلزدگان باید عمران و آبادانی هرچه سریعتر آغاز شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

پس از امداد و نجات سیلزدگان باید عمران و آبادانی هرچه سریعتر آغاز شود

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: با گسیل امکانات نیروهای مسلح و خدمات جهادی سپاه، ارتش گروه های امدادی و دولتی بخش امداد و نجات این سیلاب به پایان می رسد و پس از آن بخش مهم عمرانی و آبادانی این مناطق باید سریع تر آغاز شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز یکشنبه 18 فروردین در نخستین جلسه شورای اداری استان گلستان تصریح کرد : رهبر معظم انقلاب در سال 85 دستور العمل و سیاست مرتبط با رودخانه ها و مسیل ها را تعیین و ابلاغ کردند اما تخلفات انجام شده در این بخش مانند ساخت و سازهای فراوان در بستر رودخانه ها و لایروبی نکردن زمینه ساز بروز سیل های مهیب چند هفته اخیر شد.
وی خاطر نشان کرد: ایران در سال های اخیر به پیشرفت های زیادی در عرصه های سخت و پیچیده علمی رسیده که کارهایی مانند لایروبی رودخانه ها در برابر آن فعالیتی آسان و قابل انجام است.
وی افزود: در روزهای اخیر گزارش های متعددی از سیل گلستان دریافت کردم که اغلب آن ها لایروبی نکردن رودخانه ها را عامل به راه افتادن سیل اخیر اعلام کرد.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر کارهای جهادی که پس از بروز سیل در گلستان انجام گرفت را پیش از آن انجام می دادند این میزان خسارت در منطقه اتفاق نمی افتاد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: در استانی مانند گلستان که همواره شاهد باران های فراوان است انجام این گونه کارها و لایروبی رودخانه ها یک ضرورت است تا تکرار حوادث و تبعات و خسارت های ناشی از آن را شاهد نباشیم.
وی یادآور شد: حضور مداوم و مستمر مسئولان و خدمت گذاران رده های مختلف در مناطق سیل زده گلستان، نقش زیادی در کاهش آلام مردم داشت و به آسیب دیدگان آرامش روحی و روانی تزریق کرد.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اجرای کارهای پژوهشی و ضرورت حضور دانشگاهیان در مهار حوادث گفت: با تکیه بر علم و توان دانشگاه های کشور می توان مانع تکرار سیلاب در اقصی نقاط کشور شد.
آیت الله رئیسی بیان کرد: در سرکشی امروز از چند منطقه سیل زده، مردم با تقدیر از تلاش های انجام شده برای امدادرسانی، از آبگرفتگی شهر و خانه های خود گله مند بوده و خواستار تخلیه هر چه سریعتر آن بودند.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: مسئولان در سرکشی از مناطق سیل زده و در جلسات قول های زیادی به مردم آسیب دیده برای جبران خسارت ها دادند که باید این وعده ها عملی شود.
وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات لازم برای موضوع سیل گلستان، آسیب شناسی جدی، ریشه ای و کارشناسانه این حادثه است تا دیگر استان پرباران گلستان دچار سیل و تبعات سخت ناشی از آن نشود.
آیت الله رئیسی اظهار کرد: باران هر کجا که ببارد موجب آبادانی و توسعه می شود اما به دلیل نبود زیرساخت ها و عدم پیش بینی و پیشگیری صحیح، این ظرفیت مناسب تبدیل به خطری پرآسیب و خسارت برای گلستان و برخی استان های کشور شد.
وی این پرسش را مطرح کرد که در سال های گذشته چه اقدامی برای مهار و کنترل بارش های زیاد انجام داده و چه مقدار سد ساختیم و یا زیرساخت آماده کردیم در این بارش شدید غافلگیر نشویم؟
رئیس قوه قضائیه افزود: لایروبی و رسوبزدایی یکی از ضرورت‌ها در پیشگیری از سیل بوده و سازمان محیط زیست مرجع قانونی است و توجه نکردن به برخی باید و نبایدها مشکلات بسیاری ایجاد کرده و به ما آسیب‌ رسانده است.

پس از امداد و نجات سیلزدگان باید عمران و آبادانی هرچه سریعتر آغاز شود

 

پس از امداد و نجات سیلزدگان باید عمران و آبادانی هرچه سریعتر آغاز شود

 

پس از امداد و نجات سیلزدگان باید عمران و آبادانی هرچه سریعتر آغاز شود

 

پس از امداد و نجات سیلزدگان باید عمران و آبادانی هرچه سریعتر آغاز شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .