عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تا بازگشت مردم به زندگی عادی در کنارشان هستیم

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده؛

تا بازگشت مردم به زندگی عادی در کنارشان هستیم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

تا بازگشت مردم به زندگی عادی در کنارشان هستیم

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به همراهی دولت با مردم آسیب دیده، اظهار کرد: تا آخرین لحظه این بحران و بازگشت کامل مردم آسیب دیده گلستان در سیلاب به زندگی عادی و برقراری شرایط طبیعی معیشتی در کنار آنها هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، معصومه ابتکار، پیش ازظهر امروز سه شنبه 27 فروردین در دیدار با بانوان گلستان با موضوع بررسی بهداشت و سلامت خانواده در سیل استان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد، تصریح کرد: نهادهای مدنی اگر تقویت شوند و در اجرا و سیاست و تصمیم گیری ها حضور داشته باشند سرمایه عظیمی بوده و کمک کننده خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از کشور از جمله گلستان درگیر سیل شده و هموطنان بسیاری آسیب دیدند، یادآور شد: تلاش تمام کسانی که در امدادرسانی به مردم حضور داشته اند قابل تقدیر است و همدلی‌های خوبی در سیل در کل کشور به وجود آمد و طبق فرموده رهبری این یاری رسانی جزو تعالیم دینی ما و علاقه به همنوع است که در دوران دفاع مقدس هم نمونه آن را دیدیم.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه زیست محیطی سیل اشاره کرد و گفت: کشور در سنوات اخیر با کاهش بارندگی و افزایش دما روبرو بود که این امر با وقایع شدید آب و هوایی همراه است و اگر این مسائل در مدیریت ما لحاظ نشود ما را به چالش خواهد کشید.
دکتر ابتکار با بیان اینکه باید برای این تغییر اقلیم و نوسانات برنامه ریزی داشته باشیم، افزود: آبخیزداری، حفاظت از جنگل‌ها و رودخانه‌ها و غیره اقدام عملی است و اگر انجام شود کاهش خسارات سیل را شاهد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: اگر محیط زیست ما تهدید نشده و آسیب ندیده باشد علیرغم بارش‌های سیل آسا می‌تواند جلوی بسیاری از حوادث را گرفته و یا آثار مخرب را کاهش دهد.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ضمن تأکید بر برنامه ریزی در این زمینه در استان و در سطح ملی اضافه کرد: برای زنان و خانواده سند ارتقا زنان و خانواده طرحی تدوین شده که وضعیت بانوان را ارتقا می‌دهد این طرح در شورای استان‌ها موجود است و باید روند تصویب آن تسریع شود.
وی با بیان اینکه این برنامه ردیف‌های مختلف دارد و در جبران خسارت مفید خواهد بود، اظهار کرد: آسیب پذیری در مناطق سیل زده ادامه دارد و بسیاری از خلاءهای موجود باید با مراقبت‌های بیشتر برطرف شود.
معصومه ابتکار ضمن نگاه فرابخشی در این زمینه گفت: این آمادگی را داریم که در سال ۹۸ صندوق‌های اعتباری خرد بانوان را کمک کنیم و تسهیلات خاصی برای اشتغال بانوان روستایی پیش بینی شده که به زودی اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه در بخش بازسازی اجتماعی و روانی چند طرح داریم که باید با قوت بیشتری ادامه دهیم، تصریح کرد: «طرح گفتگوی ملی خانواده» که به انسجام درونی خانواده کمک کرده و ارتباط و تفاهم و مهارت‌های شنیداری و گفتاری را تقویت می‌کند از جمله این طرح‌ها است.
ویخاطر نشان کرد: شرایط بحران مشکلات را تشدید می‌کند و این طرح‌ها را در مرحله دوم در گلستان با تمرکز بر مناطق سیل زده انجام می‌دهیم.
وی همچنین طرح تاب آوری در جوامع محلی را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: اولویت‌های معاونت مسائل ناشی از سیل و توجه به بازسازی و اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی است و از آن حمایت خواهیم کرد.
دکتر ابتکار بیان کرد: برای توانمندسازی سمن‌ها از سال گذشته اقداماتی انجام و نشست‌های توان افزایی آنها تشکیل شده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: نشست توان افزایی با موضوع سیل در گلستان و همیاری این تشکل‌ها در روز هفتم اردیبهشت برگزار خواهد شد که برنامه سه روزه توان افزایی در موضوع مدیریت بحران و بازگشت به شرایط عادی است.
همچنین در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان نقش سمن ها در بحران اخیر اظهار کرد: سمن ها در سیل گلستان سنگ تمام گذاشتند و در واقع سمن ها در کنار مسئولان نبودند بلکه مسئولان در کنار سمن ها بودند.
عبدالرضا چراغعلی تصریح کرد: در بحران سیلاب گلستان تبلور همراهی بانوان و اقوام گلستان را شاهد بودیم .
 

تا بازگشت مردم به زندگی عادی در کنارشان هستیم

 

تا بازگشت مردم به زندگی عادی در کنارشان هستیم

 

تا بازگشت مردم به زندگی عادی در کنارشان هستیم

 

تا بازگشت مردم به زندگی عادی در کنارشان هستیم

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .