عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نباید هیچ ساخت و سازی در حریم و بستر رودخانه ها صورت گیرد

سرپرست استانداری گلستان در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده؛

نباید هیچ ساخت و سازی در حریم و بستر رودخانه ها صورت گیرد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

نباید هیچ ساخت و سازی در حریم و بستر رودخانه ها صورت گیرد

سرپرست استانداری گلستان با تاکید بر اهمیت بازسازی و نوسازی منازل سیلزدگان استان، اظهار کرد: هرگونه ساخت و ساز برای واحد های جدید الاحداث و تعمیری در حریم و بستر رودخانه ها مجاز نیست و هیچ مرجعی اجازه صدور مجوز را ندارد و چنین واحد هایی مشمول قلع بنا خواهند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس میر محمد غراوی ظهر امروز سه شنبه 17 اردیبهشت در دومین جلسه کارگروه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده استان، تصریح کرد: هر گونه کمکی چه از سطوح ملی و چه از طرف خیرین باید با هماهنگی استان صورت گیرد تا توزیع بصورت منظم و یکپارچه انجام شود.
وی افزود: سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سجاد) به آدرس sajad.moi.ir راه اندازی شده تا مشخصات اقدامات کامل وسایل توزیعی و اینکه از چه نهادی این امداد رسانی صورت می گیرد در آن ثبت شود.
وی یادآور شد: همه موضوعات خدمات سیل باید از طریق این سامانه انجام پذیرد و در حال حاضر توزیع چادر در بین خانه های قابل بازسازی در شهرستان گمیشان صورت گرفته و همچنین در حال توزیع 4 قلم کالای اساسی اهدایی هستیم.
سرپرست استانداری گلستان گفت: دهیاری ها و شهرداری ها باید توجه داشته باشند صدور پروانه ساختمانی رایگان است و بیمه تامین اجتماعی ، دهیاری ها و شهرداری ها حق اخذ وجه از مردم را ندارند و البته مراحل ساخت و ساز نیز با نظارت بنیاد مسکن صورت می گیرد.
مهندس غراوی خاطر نشان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز مشمول دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی نمی شوند و و دهیاران با هماهنگی فرمانداری ها بدون نیاز به استعلام از نظام مهندسی و تامین اجتماعی جهت حذف بروکراسی پروانه ساختمانی واحدهای مسکونی را صادر کنند.
وی با اشاره به اینکه 17 هزار و 800 خانواده گلستانی از سیل آسیب دیده اند، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) متعهد به توزیع 4 هزار بسته لوازم خانگی، 4 هزار راس دام سبک و ارائه وام قرض الحسنه بین 20 تا 50 میلیون تومان جهت اشتغال 4 هزار نفر شده است.

 

نباید هیچ ساخت و سازی در حریم و بستر رودخانه ها صورت گیرد

 

نباید هیچ ساخت و سازی در حریم و بستر رودخانه ها صورت گیرد

 

نباید هیچ ساخت و سازی در حریم و بستر رودخانه ها صورت گیرد

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .