عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پيشگيري از اعتياد اولويت اول برنامه‏ هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور است


پيشگيري از اعتياد اولويت اول برنامه‏ هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور است

پيشگيري از اعتياد اولويت اول برنامه‏ هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور است

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: پيشگيري از اعتياد از موضوعات مهم و اولويت اول برنامه هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور است.
دكتر "عليرضا جزيني" پيش از ظهر امروز در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در تشريح ويژگيهاي اجراي پيشگيري اظهار داشت: بحث پيشگيري بايد جنبه جمعي و اجتماعي داشته و هدف اصلي ان اثرگذاري بر مواردي باشد كه نقش تعيين كننده اي در اين حوزه دارند.
وي ادامه داد: نداشتن جنبه قهرآميز بارزترين ويژگي و مفهوم اصلي پيشگيري است و بايد توجه داشته باشيم كه پيش گيري زماني موثر است كه پيش از ارتكاب جرم صورت گيرد.
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور با تأكيد بر دعوت مردم به مشاركت در اين حوزه خاطرنشان كرد: بايد تلاش كنيم تا در زمان معين با تعيين اولويتها و انتخاب تاكتيكهاي مناسب، مسائل و آسيبهاي حاصل از اعتياد و موادمخدر را با مردم در ميان بگذاريم تا در راه پيشگيري و مبارزه از نقش حساس و حياتي جامعه و خانواده ها بهره مند شويم.
به گفته وي برگزاري كلاسها و دوره هاي آموزشي و اطلاع رساني درست، از مصاديقي است كه براي جلب مشاركت هر چه بيشتر مردم مي تواند موثر باشد.
جزيني مسأله محوري را گام دوم در حوزه پيشگيري دانست و افزود: شناسايي و علل مسائلي نظير بيكاري كه در پشت پرده قرار دارد و طراحي تاكتيكهاي مناسب در اين راستا مي تواند در كاهش گرايش به مصرف مواد مخدر اثربخش باشد.
وي بيان داشت: خوشبختانه اسناد بالا دستي در حوزه مبارزه با مواد مخدر زياد است و سياستهاي ابلاغي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهور به عنوان رياست ستاد مي تواند گره گشاي فعاليتهاي ما در اين حوزه باشد.
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور تصريح كرد: طبيعي است كه زمانيكه همه دست بدست هم دهند بسياري از معضلات وكاستي ها مرتفع خواهد شد از اينرو تأكيد داريم كه تمامي نهادها و سازمانها در كنار ۱۱ وزارتخانه عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور پاي كار بيايند تا بتوانند سهمي در مبارزه با اين اين بلاي خانمان سوز داشته باشند.
وي با تآكيد بر نقش خانواده ها در اين راه يادآور شد: خانواده ها به عنوان كوچكترين نهاد اجتماعي نقشي بسيار تعيين كننده در پيشگيري از اعتياد دارند و مي توانند با سبك تربيت ديني و اخلاق مدارانه در كنار آموزش مهارتهاي زندگي فرزندان و عزيزان خود را از دام اعتياد و مواد مخدر مصون بدارند.
جزيني اضافه كرد: مدرسه و دانشگاه به عنوان دومين پايگاه اجتماعي فرزندان ما مي توانند نقش مهمي داشته باشند، همينطور از تمامي رسانه ها بويژه رسانه ملي انتظار داريم كه با آگاه سازي و اطلاع رساني مناسب خود، حساسيت موضوع را در بين مردم و مسئولان بالا ببرند.
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور استفاده از پتانسيل پايگاههاي بسيج به عنوان ظرفيتهاي اجتماعي فعال و كنترل بر صنوف بويژه در حوزه گياهان دارويي و عطاريها را از ديگر ضروريات مهم در اين حوزه برشمرد.
وي با اشاره به آمارهاي ارائه شده درخصوص مجرمين حاضر در زندانهاي استان گفت: اينكه ۸۲ درصد از دستگيرشدگان مرتبط با سرقت كه در زندانهاي استان بسر مي برند سابقه اعتياد و مصرف مواد مخدر دارند بايد دستاويزي باشد براي مسئولين انتظامي استان تا با جمع آوري معتادان از كف خيابانها شاهد كاهش جرم و بزه و افزايش امنيت عمومي در جامعه باشيم.
دكتر جزيني با اشاره به تعداد مراكز درماني دولتي در استان بيان داشت: ۷ شهرستان از ۱۴ شهرستان استان گلستان فاقد مراكز درماني دولتي مي باشد كه ايجاد اين مراكز در آن شهرستانها بايد در دستور كار مسئولين استان قرار داشته باشد.
وي در پايان تأكيد كرد: ايجاد سند جامع پيشگيري از اعتياد، ضرورت پيگيري دستگاههاي عضو كميته فرهنگي و پيشگيري براي اجرايي شدن اين سند در استان، پيگيري شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان جهت ايجاد نمايشگاه دائمي پيشگيري از اعتياد، آموزش مداوم و مستمر نيروهاي شاغل در مراكز درماني و ايجاد هماهنگي بين دستگاه قضايي و نيروي انتظامي استان از مواردي است كه بايد در دستور كار شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قرار بگيرد.


تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .