عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » محیط بانان با جان خود از محیط زیست محافظت می کنند

استاندار گلستان در مراسم گرامیداشت روز محیط بان ؛

محیط بانان با جان خود از محیط زیست محافظت می کنند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 استاندار گلستان با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی است که در حال حاضر محیط بانان در نوک پیکان این حفاظت قرار دارند و با جان خود از محیط زیست محافظت می کنند بگونه ای که 140 شهید محیط بان، سندی برای این دفاع و حفاظت هستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر هادی حق شناس صبح امروز پنج شنبه 27 تیر در مراسم گرامیداشت روز محیط بان، با تاکید بر اهمیت بالای کار محیط بانان تصریح کرد: بی شک کار محیط بانان با دستمزدهای عادی قابل جبران نیست چرا که خدمات آنها تنها برای نسل جاری نیست بلکه نسل های آینده نیز از آن بهره مند می شوند و در عین حال هر اقدامی در راستای ارتقا معیشت و منزلت محیط بانان لازم باشد را انجام خواهم داد.

وی یادآور شد : محیط بانان در واقع از حیات اجتماعی دفاع می کنند و اگر قرار است حیات اجتماعی حفظ شود باید محیط زیستی وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: حیات اجتماعی از عناصر زیادی تشکیل شده است اما مهمتر از همه آن است که محیط زیست در ابتدا حفظ و نگهداری شود.

استاندار گلستان با اشاره ساخت و سازها در شمال کشور، گفت: کسانی که محیط زیست مناسبی ندارند به سمت این استان ها می آیند و اگر ما این محیط زیست را حفظ نکنیم ساکنان استان های شمالی در آینده با مشکل مواجه خواهند شد.

دکتر حق شناس با بیان اینکه آب، خاک و هوا در هر محیطی قابلیت جایگزینی ندارد ، ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای عربی به دلیل دارا نبودن این سه عنصر تلاش کرده اند که با هزینه های گزافی آن را ایجاد نمایند و ما نیز باید توجه داشته باشیم که اگر چه امروز از این عناصر برخورداریم اما قابل از دست دادن نیز هست.

وی با اشاره به سیلاب اخیر در گلستان گفت: بخشی از سیل تخریب منازل مسکونی بود که قابل برآورد و قابل جبران است اما تخریب غیرقابل برآورد، جابجایی بخشی از خاک است که قابل جبران نیست و شاید صدها سال به طول بیانجامد.

لازم به ذکر است روز ولادت حضرت امام رضا علیه السلام، ضامن آهو، به عنوان روز "محیط بان" نامگذاری شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از محیط بانان برتر و همچنین خانواده محیط بان شهید گلستانی "تاج محمد باشقره" تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 


 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .