عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهارت آموزی، حلقه گمشده بهره وری در صنایع و مشاغل است

استاندار گلستان در جشن بزرگداشت هفته ملی مهارت:

مهارت آموزی، حلقه گمشده بهره وری در صنایع و مشاغل است

 

مهارت آموزی، حلقه گمشده بهره وری در صنایع و مشاغل است

استاندار گلستان، مهارت آموزی را حلقه گمشده بهره وری در صنایع و مشاغل دانست و اظهار کرد: در کشوری که به لحاظ ظرفیت‌ها در رتبه هفدهم دنیا است، نباید نرخ بیکاری، دو رقمی باشد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس روز شنبه 5 مرداد در جشن بزرگداشت هفته ملی مهارت، با بیان اینکه چهل درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، افزود: کمترین نرخ بیکاری در افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم به پایین و دکترا به بالا و همچنین بیشترین نرخ بیکاری در افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس می باشد.
وی گفت: با توجه به ظرفیت های فراوان در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت، بیکاری در کشور و استان نرخ بالایی دارد و نرخ بیکاری در گلستان با رقم ۱۱درصد، دو دهم درصد بیشتر از متوسط کشوری است.
دکتر حق شناس خاطرنشان کرد: در گلستان ۸۰هزار بیکار داریم در حالی که فنی و حرفه‌ای استان ۸۰۰حرفه را آموزش می‌دهد؛ اگر در هر حرفه آموزشی 2 نفر مهارت دیده حرفه ای آموزش داده شود و نیز بنگاه های اقتصادی از این افراد استفاده کنند نرخ بیکاری در استان تک رقمی خواهد شد.
شایان ذکر است با حضور استاندار از کارآموز گلستانی عضو تیم ملی مهارت کشور در مسابقات جهانی کازان 2019 روسیه در رشته تاسیسات الکتریکی تجلیل شد.
 

مهارت آموزی، حلقه گمشده بهره وری در صنایع و مشاغل است

 

مهارت آموزی، حلقه گمشده بهره وری در صنایع و مشاغل است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .