عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجه به شرکت های دانش بنیان موجب ارتقا بهره وری استان می شود

استاندار در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان گلستان ؛

توجه به شرکت های دانش بنیان موجب ارتقا بهره وری استان می شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

 

استاندار گلستان اظهار کرد: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری موجب ارتقا بهره‌وری می شود و به اقتصاد استان کمک زیادی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس بعدازظهر امروز سه شنبه 26 شهریور در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان استان گلستان که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در گنبدکاووس برگزار شد، تصریح کرد: سهم این استان از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری کشور در حالی تنها یک درصد است که در بخش کشاورزی، گردشگری و خدمات جزو ۱۰ استان برتر محسوب می‌شود.

وی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را حلقه وصل بین دانشگاه و بخش صنعت دانست و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان بایستی دستاوردهای علمی را به کمک بخش صنعت تبدیل به ثروت و ارزش افزوده نمایند.

دکتر حق شناس با بیان اینکه خام‌فروشی محصولات کشاورزی، صنعت و خدمات در گلستان سبب شده تا درآمد ناخالص استان و اشتغال آن پایین‌تر از میانگین کشور باشد، اضافه کرد: درحالی که میانگین اشتغال در بخش صنعت کشور ۳۱.۵ درصد، بخش خدمات ۴۹.۶ درصد و بخش کشاورزی ۱۸.۹ درصد است اما این آمار در گلستان در بخش خدمات ۹ درصد و در بخش صنعت پنج درصد کمتر از میانگین کشور است.

وی تصریح کرد: البته سهم اشتغال بخش کشاورزی گلستان اندکی بالاتر از میانگین کشور است که دلیل آن هم حضور ۴۶ درصد جمعیت استان در روستاها و اشتغال در این بخش تولیدی می‌باشد.

استاندار گلستان ادامه داد: برای افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان، دولت مجوزهای لازم را برای استقرار صنایع تبدیلی مرتبط داده است و انتظار داریم تا پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به ظرفیت بخش کشاورزی گلستان نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا ارزش افزوده بیشتری عاید استان شود.

دکتر حق شناس گفت: استان گلستان سالانه افزون بر یک میلیون تن محصولات کشاورزی بویژه گندم، دانه‌های روغنی، پنبه و زیتون را به دیگر استان‌ها به صورت خام ارسال می‌کند در صورتی که اگر این مقدار محصول در استان فراوری شود، ارزش افزوده بالا و نیز اشتغال خوبی برای گلستان ایجاد می‌کند.

وی، دانش، مهارت و تکنولوژی را سه رکن ایجاد ارزش افزوده دانست و برلزوم توجه بیشتر به این سه رکن از سوی مدیران گلستان و بخش خصوصی آن تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این جلسه علاوه بر امضای یک تفاهم‌نامه کلی بین استاندار گلستان و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، سه موافقت نامه راه‌اندازی دو مرکز جامع نوآوری و حمایت از نخبگان در شهرهای گرگان و گنبدکاووس و نیز نمایندگی شرکت استارت‌آپ موسوم به علی‌بابا در حوزه گردشگری گلستان به امضا رسید.

همچنین در این جلسه سه تن از نمایندگان فعالان اقتصادی و دارنندگان شرکت‌های دانش بنیان گلستان به نمایندگی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و خواستار رفع برخی نوافص و ابهام ها از قوانین راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و نیز حمایت مالی بیشتر از صاحبان ایده‌ها در این استان شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

توجه به شرکت های دانش بنیان موجب ارتقا بهره وری استان می شود

 

 

 

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .