عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدف ما ادامه صنعت میگو در گلستان است

استاندار گلستان در جلسه ستاد میگو استان با حضور رئیس سازمان شیلات؛

هدف ما ادامه صنعت میگو در گلستان است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

هدف ما ادامه صنعت میگو در گلستان است

 

استاندار گلستان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای رفع مشکلات میگو اظهار کرد: هدف ما ادامه صنعت میگو در گلستان است و تلاش داریم با کمک تمامی دستگاه های مرتبط موانع پیش روی تولیدکنندگان ، پرورش دهنده و سرمایه گذاران را مرتفع سازیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر هادی حق شناس صبح امروز پنج شنبه 28 شهریور در دومین جلسه ستاد میگو استان با حضور دکتر خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور، دکتر نورقلی پور نماینده مردم غرب استان در مجلس تصریح کرد: از ابتدای مشکلاتی که برای میگو گمیشان ایجاد شد تا به امروز ده ها نامه به مدیران ملی ارائه شد و پیگیری جدی صورت گرفت اما به دلیل آنکه نگرانی در زمینه امنیت غذایی برای مردم ایجاد نشود ، اقدامات صورت گرفته کمتر در رسانه ها ارائه شد.

وی با اشاره به ده مصوبه این جلسه، افزود: باید کمیته ای با مسئولیت استانداری تشکیل و چشم اندازی از پرورش میگو با توجه به احتمال وجود بیماری ها تهیه شود.

وی یادآور شد: باید مستندات خسارات وارد تهیه و آماده شود تا بتوانیم با پیگیری از سازمان شیلات و وزارت جهاد کشاورزی مبالغ خسارات را در قالب مواد 10 و 12 وصول نماییم.

استاندار گلستان با بیان اتفاقات صورت گرفته ، گفت: ادارات شیلات و دامپزشکی باید در فرصت باقی مانده تمام اقدامات پیشگیرانه را صورت دهند تا در سال آینده شاهد این مشکلات نباشیم و طی کمتر از 2 ماه آینده جلسه آتی ستاد میگو جهت رصد اقدامات تشکیل خواهد شد.

دکتر حق شناس با تاکید بر بیمه مزارع میگو خاطر نشان کرد: صندوق بیمه کشاورزی باید مزارع را بیمه نماید و هیچ مزرعه ای در سال آتی بدون بیمه حق فعالیت ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: بانک های عامل با استفاده از تسهیلات کم بهره در فصل آتی با پرورش دهندگان همکاری کنند و شیلات نیز طی تعامل با دامپزشکی سایتی جداگانه را به پرورش بچه میگو اختصاص دهد.

استاندار گلستان خواستار اجرای پروتکل امنیت زیستی از سوی دامپزشکی شد و افزود: بانک ها جهت دریافت مطالبات از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان صبور باشد و به آنها تنفسی برای باز پرداخت تسهیلات بدهند.

دکتر حق شناس اجازه مزارع میگو را امری غیرقابل قول دانست و گفت: باید تمام مزارع اجاره داده شده پس گرفته شود و افراد دریافت کننده مزارع یا خودشان فعالیت داشته باشند و یا مزارع را واگذار نمایند.

استاندار گلستان به عنوان دهمین مصوبه این جلسه اظهار کرد: فاز دوم پرورش میگو متوقف خواهد شد و اگر چنانچه تا سال آینده مسائل و مشکلات میگو رفع شد در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

همچنین در این جلسه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران اظهار کرد: با علم به وجود بیماری لکه سفید و با احتیاط کامل و همچنین کم کردن تمامی آسیب ها مسیر توسعه مجمتع میگو گمیشان ادامه خواهد داشت.

دکتر نبی الله خون میرزایی تصریح کرد: در تمام دنیا بیماری به عنوان یک واقعیت در کنار پرورش پذیرفته شده و ما نیز باید با احتیاطکامل در کنار بیماری ها مسیر حرکت را ادامه دهیم.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران شیلات، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است در سال جاری پیش بینی می شد 4 هزار تن محصول از مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشت شود که به علت بيماري لكه سفيد ميگو برداشت محصول به 400 تن تقلیل یافت.

 

هدف ما ادامه صنعت میگو در گلستان است

 

هدف ما ادامه صنعت میگو در گلستان است

 

هدف ما ادامه صنعت میگو در گلستان است

 

هدف ما ادامه صنعت میگو در گلستان است

 

هدف ما ادامه صنعت میگو در گلستان است

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .