عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 500 واحد مسکونی تا 15 مهر به مردم سیلزده تحویل داده خواهد شد

استاندار گلستان در استودیو برنامه پیگیری شبکه خبر ؛

500 واحد مسکونی تا 15 مهر به مردم سیلزده تحویل داده خواهد شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

 

استاندار گلستان با اشاره به روند ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل اظهار کرد: 500 واحد مسکونی تا 15 مهر (روز روستا) به مردم تحویل داده خواهد شد و تلاش داریم تا پایان آذر ساخت بخش عمده ای از واحد های احداثی را به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس شامگاه 2 مهر با حضور در استودیو برنامه پیگیری شبکه سراسری خبر تصریح کرد: از 7 هزار و 400 واحد احداثی سیلزده تا کنون قرارداد تسهیلات ساخت بیش از 6 هزار واحد در بانک ها منعقد گردیده و روند ساخت با سرعت مناسبی در حال انجام است.

وی افزود: 30 خانواده در شهرهای آق قلا و گمیشان در چادر استقرار داشتند که آنها را در اولویت ساخت و تحویل واحد های مسکونی قرار دادیم و ظرف مدت 2-3 هفته آینده این چادرها جهت سکونت برچیده خواهند شد.

استاندار گلستان با اشاره به جبران خسارات بخش کشاورزی گفت:بیش از 25 هزار پرونده کشاورزی در استان تشکیل شده بود که پیشتر 15 هزار پرونده قطعی و بیش از 10 هزار پرونده توسط پژوهشگاه فضایی مورد بازنگری قرار گرفته بودکه در حال حاضر 8 هزار پرونده مورد تایید قرار گرفته و بررسی 2 هزار پرونده دیگر نیز طی روزهای آتی پایان می یابد و خسارت کشاورزان جبران خواهد شد.

دکتر حق شناس با بیان اختصاص 100 میلیارد تومان از منابع مختلف برای راه های استان، یادآور شد: 95 نقطه راه ها مرمت و 2 نقطه باقی مانده در حال مرمت است و البته باید برخی جاده ها و پل ها اصلاح شوند.

وی ادامه داد: رودخانه های استان در صورت عدم بروز سیل نیز نیازمند لایروبی بودند که در جریان سیل 100 کیلومتر و پس از آن نیز قریب به 100 کیلومتر از رودخانه های قره سو، اترک و گرگانرود تا کنون لایروبی شده اند و این روند ادامه دارد.

استاندار گلستان آبگیری سد نرماب را اولویتی اساسی برای استان دانست و گفت: مخزن سد نرماب 125 میلیون متر مکعب یعنی به اندازه سه سد وشمگیر، گلستان و بوستان ظرفیتی دارد و تلاش داریم آبگیری این سد را با اعتبارات تخصیص داده شده و همت قرارگاه خاتم الانبیا تا پایان سالجاری عملیاتی کنیم.

دکتر حق شناس با اشاره به نامه وزیر کشور خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اهمیت تخصیص اعتبار جهت زهکشی اراضی شمالی گرگانرود و قره سو و با توجه به پاییز پر بارشی که در راه است، خاطر نشان کرد: تا کنون 40 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده و 30 هزار هکتار نیز در حال اجراست و البته 280 هزار هکتاری استان نیازمند زهکشی که می تواند علاوه بر بهره وری زمین در ارائه محصول به استان در هنگام سیلاب کمک کند چرا که در سیل اخیر زمین های زهکشی شده آسیبی ندیده اند.

وی با اشاره به اول مهر و بازگشایی مدارس ، گفت: تلاش کردیم در ابتدای سال تحصیلی جدید هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نباشد و 22 مدرسه در مناطق سیلزده به صورت دو شیفت فعالیت می کنند و از 24 مدرسه تخریب شده 17 مدرسه در حال ساخت هستند.


 

 


 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .