عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۸۶.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است

استاندار گلستان در گفتگو با تیتر امشب:

۸۶.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

۸۶.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است

استاندار گلستان گفت: از تعداد بیش از ۲۵ هزار پرونده خسارت در بخش کشاورزی، ۱۵ هزار پرونده توسط سازمان فضایی تایید نهایی و تاکنون مبلغ ۸۶.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس شامگاه سه شنبه 9 مهرماه در گفتگو با برنامه تلویزیونی تیتر امشب از شبکه خبر سیما، افزود: حدود ۱۰ هزار پرونده پرداخت کمک بلاعوض بخش کشاورزی باقی مانده که نیاز به اصلاح مجدد داشت، رفع اشکال شد و ظرف روزهای آینده پرداخت خواهد شد. 
وی با اشاره نزدیک شدن به فصل کشاورزی و ضرورت آماده سازی زمین های کشاورزی، اظهار کرد: ۱۵۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع در مناطق سیل زده ترمیم شد و نقاط باقی مانده نیز تا شروع کشت محصولات انجام خواهد شد.
استاندار گلستان همچنین با اشاره به رویش نیزارها و درختچه های گز در برخی زمین های کشاورزی گفت: آماده سازی زمین ها بر عهده کشاورزان است اما به جهاد کشاورزی دستور خواهیم داد تا با کشاورزان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.
دکتر حق شناس با اشاره به پرداخت تسهیلات به کشاورزان خاطرنشان کرد: در بخش تسهیلات کشاورزی، ۱۸۲ میلیارد تومان پرونده به بانک ها معرفی شد که تاکنون ۸۲ میلیارد تومان پرداخت شده و ظرف چند روز آینده مبلغ ۴۶ میلیارد تومان دیگر در بانک های صادرات و ملت پرداخت خواهد شد که گام بزرگی در پرداخت تسهیلات کشاورزی خواهد بود.
وی با اشاره به وضعیت راه های دسترسی و نقاط برش داده شده در مناطق سیل زده، اظهار کرد: ۵۸۷ دستگاه ابنیه فنی و ۳۰۰ کیلومتر راه در سیل خسارت دید که برای بازسازی و استاندارد سازی آنها نیازمند کمک بیشتری از سوی دولت هستیم.
استاندار گلستان با بیان اینکه میزان خسارت برآورد شده برای راه ها بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بود، افزود: تنها ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تخصیص داده شد که برای بهسازی راه های دسترسی نیاز به منابع مالی بیشتری داریم.
دکتر حق شناس با بیان اینکه همه راه های دسترسی استان باز است و هیچ جاده مسدودی نداریم، تصریح کرد: از ۹۷ نقطه برش داده شده در راه های دسترسی ۹۵ نقطه کاملا ترمیم شده و فقط ۲ نقطه که مختصات فنی آن با سایر نقاط متفاوت است، باقی مانده و در دستور کار می باشد.

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 588
  • کد خبر : 66214