عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گزارش کامل بازدید استاندار ازمراکز تحقیقات کشاورزی و سایت پرورش خاویار


گزارش کامل بازدید استاندار ازمراکز تحقیقات کشاورزی و سایت پرورش خاویار

گزارش کامل بازدید استاندار ازمراکز تحقیقات کشاورزی و سایت پرورش خاویار

استاندار گلستان در بازدید یک روزه خود از مراکز و ایستگاه های تحقیقاتی گنبد، گرگان و علی آباد، بر ضرورت تولید بذرهای اصلاح شده مطابق با شرایط اقلیم نیمه خشک استان تاکید کرد و گفت: خاویار برند اثبات شده گلستان است.

حسن صادقلو در بازدید یک روزه از مراکز تولیدی محصولات کشاورزی و خاویاری استان که از صبح سه شنبه آغاز شد و تا شامگاه این روز ادامه داشت، بر ضرورت تولید بذرهای اصلاح شده مطابق با شرایط اقلیم نیمه خشک استان تاکید کرد.

وی ابتدا در بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی 100هکتاری گنبد با بیان این که هدف ما از این بازدید ها یک بازدید تشریفاتی نیست بلکه می خواهیم با رفتن در میدان کار و میدان عمل زمینه ها و بسترهای توسعه ای را در استان شناسایی و گسترش دهیم ،اظهار کرد: این مراکز در راستای کمی و کیفی کردن زراعت استان حرکت می کند و باید گونه هایی که در این مناطق تولید می شود با اقلیم استان سازگاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: گندم از تولیدات اساسی و زیربنایی استان است و ما در بحث تحقیقات آن حساسیت زیادی داریم و باید بتوانیم فاصله ای که هم اکنون در تولید بین مراکز تحقیقاتی و مزارع ما است را با ترویج و بحث های کارشناسی رفع کنیم .

استاندار با بیان این که برای ضرورت توسعه پایدار تحقیقات کشاورزی لازم است گفت: باید بتوانیم نتایج مثبت گونه های تحققیقاتی را در مزارع استان و در محصولات کشاورزی شاهد باشیم.

 

خاویار برند گلستان است و باید احیا شود

استاندار گلستان گفت: خاویار یک برند اثبات شده برای گلستان است و باید تمام تلاش ها برای احیای مجدد آن در استان صورت گیرد.

دکتر حسن صادقلو در بازدید از سایت تکثیر ماهیان خاویاری شهید مرجانی آق قلا با بیان این که یکی از دغدغه های ما در سال 93 بحث ماهیان خاویاری است گفت: باید برای ماهیان خاویاری در مقوله استانی و در یک مشارکت مردمی تنظیم سند داشته باشیم .

استاندار با بیان این که باید برای این فعالیت را با یک مشارکت مردمی ودر یک فرهنگ بومی در بین مردم گسترش دهیم، افزود: ما در صید و استحصال ماهیان خاویاری در کشور همچنان دارای مقام اول هستیم و باید بتوانیم با پرورش ماهیان خاویاری در حوضچه، آب بندها و دریاچه ها در راستای گسترش پرورش آن اقدام کنیم.
صادقلو با اشاره به این که پرورش ماهیان خاویاری فاصله زمانی 9 تا10 ساله را می طلبد، تصریح کرد: در حال حاضر با شرایط سزارین سه سال بعد برای ماهیان خاویاری بازپروری اتفاق می افتد و این مساله می تواند پرورش ماهیان خاویاری را دارای توجیه اقتصادی کند.

استاندار افزود: گسترش پرورش ماهیان خاویاری در استان و تبدیل کردن آن به حوزه عمومی و مشارکت مردمی که بتواند اشتغال آفرین باشد از دغدغه های ماست و باید در راستای آموزش و تبلیغات این مساله در استان اقدام کنیم.

 

تسهیلات و تجهیزات لازم برای کشاورزی حفاظتی در گلستان فراهم می شود

صادقلو در بخش دیگری از بازدید های هفتگی خود از مراکز شهرستان ها از ایستگاه مرکز تحقیقات کشاورزی علی آباد کتول و مزارع کشاورزی حفاظتی این مناطق بازدید کرد و گفت: فواید کشاورزی حفاظتی از قبیل کاهش سوخت و کوتاه شدن زمان کشت و غیره برای همه ما روشن است و نتایج مثبت آن هم دیده شده است.

استاندار افزود: باید بتوانیم از سطح کلان با سوبسید ویا با تسهیلات ،ابزار و تجهیزات این نوع کشاورزی را در استان که هزینه زیادی برای کشاورز دارد فراهم کنیم.


تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .