عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان می تواند نقش موثری در واردات چوب داشته باشد

استاندار گلستان در دیدار با سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ؛

گلستان می تواند نقش موثری در واردات چوب داشته باشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.
 

گلستان می تواند نقش موثری در واردات چوب داشته باشد

استاندار گلستان با اشاره ظرفیت های اقلیمی گلستان نسبت به دو استان دیگر شمالی اظهار کرد : با استفاده از ظرفیت بندر خواجه نفس می توانیم نقش موثری در واردات چوب از طریق دریای خزر داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس بعدازظهر امروز پنج شنبه ۱۲ دی  در دیدار با دکتر خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: اگر واردات چوب بدرستی صورت گیرد از تخریب جنگل ها  جلوگیری می شود.
وی افزود: گلستان دارای ۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ است که مشکل حریق در استان را تقویت می کند به همین دلیل با همکاری سازمان جنگل ها باید تجهیزات و اقدامات پیشگیرانه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
استاندار گلستان یادآور شد: این استان دارای ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیبدار است که می توان با نهال های مثمر همچون زیتون از آنها درآمدزایی داشت.
دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: زمین های گلستان استعداد زراعت چوب را دارند و می توان با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران این فعالیت اقتصادی را در استان توسعه بخشید.
همچنین در این دیدار سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور  گفت : حفظ جنگل ها و اراضی ساحلی اولویت ماست و با توجه به وجود بخش وسیعی از جنگل های هیرکانی در گلستان در راستای حفظ آن همکاری لازم را با این استان خواهیم داشت.
دکتر خسرو شهبازی یادآور شد: بر اساس نهضت درختکاری تلاش داریم در سال جاری ۱۴ میلیون نهال در کشور غرس کنیم که تا کنون ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار غرس شده است.
وی افزود : با توجه به اراضی موجود در کشور توانایی تامین چوب در کشور را داریم و در زمینه واردات چوب باید بگونه ای عمل کنیم که با توجه به آفت ها جنگل ها را از دست ندهیم.

گلستان می تواند نقش موثری در واردات چوب داشته باشد

 

گلستان می تواند نقش موثری در واردات چوب داشته باشد

 

گلستان می تواند نقش موثری در واردات چوب داشته باشد

 


 
 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .