عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اشتغال و زیرساخت ها در شهرک های صنعتی گلستان باید ارتقاء پیدا کند

معاون وزیر صمت در گلستان:

اشتغال و زیرساخت ها در شهرک های صنعتی گلستان باید ارتقاء پیدا کند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

اشتغال و زیرساخت ها در شهرک های صنعتی گلستان باید ارتقاء پیدا کند

معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأکید کرد: باید اشتغال و زیرساخت ها در شهرک های صنعتی گلستان ارتقاء پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، «محسن صالحی نیا» صبح امروز پنجشنبه 17 بهمن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان اظهار کرد: طرح های صنعتی که در کشور انعقاد قرارداد شده 37 هزار مورد است که استان گلستان حدود یک درصد این طرح ها را به خود اختصاص داده و انتظار داریم استان برای ایجاد این طرح ها از سرمایه گذاران حمایت کند.
وی افزود: یکی از شاخصه های کشور، میزان تولید است که شامل بخش های مختلفی می شود و معمولا در بخش سیاست گذاری بیش از 66 ردیف از کالاهای شاخصه اصلی را  در تولید کشور دارد.
معاون وزیر صمت ادامه داد: تولیدات صنعت آلومینیوم نسب به سال گذشته کاهش داشته داشته ولی در دیگر بخش های تولید فرآورده های معادن مثل فولاد، مس و کاشی و ... شاهد افزایش تولید در کشور هستیم.
صالحی نیا متذکر شد: توانستیم با ایجاد زنجیره تولید و تفاهم نامه های انجام شده رشد خوبی را در میزان تولید کالاهای اساسی کشور شاهد باشیم، در 9 ماهه ابتدای امسال 31.9 میلیارد دلار واردات به همین میزان نیز صادرات از کشور اتفاق افتاده و تعادلی در این بخش شکل گرفته است.
وی افزود: در صنایع مثل خوردوسازی به ویژه خودروهای سنگین با کاهش روبه رو هستیم و امیدواریم با تمهیدات لازم در تامین قطعات شکل گرفته بتوانیم روند افزایشی تولید خودرو را در کشور شاهد باشیم.
معاون وزیر و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: به دلیل محدودیت های بین المللی با محدودیت تولید خودرو رو به رو هستیم و برنامه های مختلفی دنبال می شود تا بتوانند با جایگزین کردن برخی از دستگاه ها و استفاده از تکنولوژی بخشی از این چالش ها برطرف شود.
صالحی نیا با بیان اینکه سیاست کلانی به منظور توسعه محصولات تولید داخلی شکل گرفته است، متذکر شد: صنایع مثل پتروشیمی، نفت و گاز و معدنی که با محدودیت های بین المللی روبه رو شده است و باید بتوانیم با ایجاد زنجیره تولید از ماشین آلات و مواد اولیه ظرفیت بهتری از امکانات و توانمندی داخلی را توسعه دهیم.
وی یادآور شد: انتهای سال 1400 وزیر برنامه ای برای توسعه زنجیره تولید و بهره گیری از توانمندی داخلی تعریف کرده است و ایجاد امکانات و به ثمر رسیدن این پروژه ها در زنجیره تامین قابلیت اجرا دارد.

اشتغال و زیرساخت ها در شهرک های صنعتی گلستان باید ارتقاء پیدا کند


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 319
  • کد خبر : 70332