عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شروع موج دوم کرونا تشریح شد

از سوی رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا؛

جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شروع موج دوم کرونا تشریح شد

 رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ضمن تشریح جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شروع موج دوم کرونا، بر لزوم رعایت توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسین ذوالفقاری صبح امروز پنجشنبه 7 فروردین در تشریح این طرح با اشاره به اینکه این دستورالعمل به تائید رئیس جمهور رسیده است، گفت: این طرح شامل تشدید محدودیت های بیشتری در ترددها خواهد بود و کسانی که قصد سفر دارند، باید سفر خود را لغو کنند.
وی افزود: فقط افرادی می توانند وارد شهرها شوند که ساکن آن شهر باشند و مسافران فقط می توانند از کنار گذر آن شهر عبور کنند و یا به شهر خود باز گردند.
وی اظهار داشت: کسانی که هم اکنون در مسافرت هستند، باید هرچه زودتر به محل سکونت خود باز گردند.
 رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، استفاده از کارت شناسایی را راهکار تشخیص ساکنان شهرها در مبادی ورودی و خروجی عنوان کرد و افزود: اگر کسی تخلف کند، خودرو وی یک ماه توقیف خواهد شد و جریمه 500 هزار تومانی برای متخلف در نظر گرفته می شود.
به گفته ذوالفقاری اعمال محدودیت های حداکثری در حمل و نقل مسافری ریلی، هوایی و جاده ای از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این طرح است.
 رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح کرد: ترددهای اورژانسی مانند آمبولانس و آتش نشانی از این محدودیت مستثنی هستند و با تشخیص ستادهای استانی، نیازهای حمل و نقلی مورد نیاز هر استان باید با رعایت پروتکل ها صورت گیرد.
وی افزود: استانداران نیز مکلف به تعطیلی بوستان ها، پارک ها و مراکز تفریحی شده اند و فعالیت اصناف، بجز گروهی که مایحتاج و خدمات ضروری را ارائه می دهند محدود می شود.
ذوالفقاری با تاکید بر اینکه مردم درباره تامین مایحتاج ضروری نگران نباشند، افزود: اختیاراتی نیز به استانداران و ستادهای استانی داده شده تا درباره ادامه فعالیت صنوف و مراکزی که خدماتشان مورد نیاز است، تصمیم بگیرند؛ اصنافی که تخلف کنند نیز یک ماه پلمپ می شوند.
رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه سختگیری ها یک مطالبه عمومی است، اظهار داشت: البته هر طرحی که انجام شود عده ای موافق و مخالف دارد اما این طرح با در نظر گرفتن همه شرایط تهیه شده و از کسانی که هنوز بیماری را جدی نگرفته اند می خواهیم به توصیه ها عمل کنند.
رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد از ورود افراد غیرساکن به شهرها جلوگیری خواهد شد.
ذوالفقاری با بیان بر اینکه زنجیره شیوع کرونا باید قطع شود، گفت: اگر این زنجیره قطع نشود، تلاش ها برای مقابله با کرونا نتیجه کمتری می دهد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 459
  • کد خبر : 71514