عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در خانه ماندن مردم طی ۲ روز آتی خاطره ای خوش را برای همه رقم خواهد زد

استاندار گلستان در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان:

در خانه ماندن مردم طی ۲ روز آتی خاطره ای خوش را برای همه رقم خواهد زد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.
 

در خانه ماندن مردم طی ۲ روز آتی خاطره ای خوش را برای همه رقم خواهد زد

استاندار گلستان ضمن تقدیر از همراهی همه مردم استان در رعایت مسایل بهداشتی و در خانه ماندن اظهار کرد: در خانه ماندن مردم طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خاطره ای خوش را برای همه رقم خواهد زد و امیدواریم مردم با وسیله نقلیه یا بدون وسیله نقلیه در تفرجگاه ها و پارکها حضور نیابند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان, دکتر هادی حق شناس امشب ۱۱ فروردین با حضور در سیمای مرکز گلستان و در برنامه گفتگوی ویژه خبری تصریح کرد: طی ۴۰ روز گذشته شب هایی در بیمارستان شهید صیاد به شدت با مشکل کمبود تخت مواجه بودیم اما امروز خوشبختانه در شرایطی قرار داریم که دو سوم تخت های این بیمارستان خالی است و از ۱۶ واحد درمانی استان ۴ واحد درمانی فاقد بیماران مبتلا به کروناست.
وی افزود: شب گذشته تنها شبی بود که طی ۴۰ شب گذشته هیچ فوتی در بیمارستان شهید صیاد بر اثر کرونا در استان ثبت نشد و از ۴ هزار پزشک و پرستار استان که با از خودگذشتگی در خط مقدم مبارزه با این بیماری در حال خدمت هستند , دکتر عباسی به شهادت رسیدند که شهادتشان را به همه مردم استان خصوصا خانواده ایشان تسلیت می گویم.
استاندار گلستان یادآور شد:از ابتدای اسفند تا کنون قریب به ۵ هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و خوشبختانه تنها حدود ۵۰۰ نفر بستری هستند و البته ۳۰۰ نفر آنها امکان ترخیص دارند.
دکتر حق شناس ادامه داد: این شرایط رو به بهبود در سایه همکاری مردم بوجود آمده اما اگر چنانچه طی روزهای عادی این رعایت استمرار نداشته باشد شاهد موج دوم بیماری خواهیم بود که در این صورت تعداد مبتلایان ۳ تا ۴ برابر موج اول خواهد بود.
وی گفت:اجرای طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در واقع عمل به خواسته مردم بود و خوشبختانه همکاری خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
استاندار گلستان تصریح کرد: همکاری ۹۵ درصد مردم بسیار مناسب بوده و از ۵ درصد دیگر می خواهم به احترام دیگران نسبت به رعایت بهداشت و در خانه ماندن طی ۲ روز آینده همکاری داشته باشند.
دکتر حق شناس گفت:از مردم تقاضا داریم روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین را در خانه بگذرانند و از حضور در تفرجگاه ها و پارک ها جداً خودداری کنند و با در خانه ماندن در روز طبیعت روز شیرین تاریخی را برای خود و فرزندانشان در مسیر توجه به سلامتی رقم بزنند.
وی ادامه داد: از تمام دهیاران, بخشداران و شهرداران خواسته ایم که مسیر تفرجگاه ها را مسدود کنند و البته تکلیف نیروی انتطامی در روز سنگین است و توقیف خودرو و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار کسانی است که به قوانین احترام نگذراند.
استاندار گلستان اظهار کرد: همراهی علمای تشییع و تسنن جهت توصیه به در خانه ماندن مردم شایسته تقدیر است.
دکتر حق شناس با اشاره به طرح غربالگری سلامت  گفت: طرح غربالگری سلامت در سطح روستاهای استان با ۸۷۰ هزار نفر با همکاری دهیاری ها و بخشداری ها انجام شد و در بسیاری از شهرها نیز صددرصد صورت گرفته و از دیگر ساکنان شهرها نیز تقاضا داریم با شرکت در این طرح به دانشگاه علوم پزشکی در شناسایی بیماران احتمالی کمک کنند.
وی اشاره به همراهی اصناف در کاهش ساعات کاری پیش از نوروز یادآور شد: اصناف در اجرای طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا همکاری شایسته تقدیری را در تعطیلی واحدهای خود داشتند.
استاندار گلستان ادامه داد: دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای واحدهای تولیدی خسارت دیده از بیماری کرونا در نظر گرفته که ادارات صمت و کار پیگیری های لازم را خواهند داشت.
دکتر حق شناس با اشاره به پیش بینی های هواشناسی از احتمال بروز سیلاب در روزهای آغازین سال نو گفت:با همکاری فرمانداران شهرستان های آق قلا و گمیشان , آب منطقه ای و قرارگاه خاتم الانبیا ۱۲ کیلومتر دایک حفاظتی ایجاد شد تا شهرها از ورود آب محافظت شوند.
استاندار گلستان در پایان از تمام مردم استان خواست ضمن رعایت مسایل بهداشتی طی روزهای آتی همچنان با در خانه ماندن به انقطاع شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

در خانه ماندن مردم طی ۲ روز آتی خاطره ای خوش را برای همه رقم خواهد زد

 

در خانه ماندن مردم طی ۲ روز آتی خاطره ای خوش را برای همه رقم خواهد زد

 


 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .