عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آخوندی : بهره‌‌برداری از 700 هزار واحد مسکن مهر در کشور تا پایان سال جاری


آخوندی : بهره‌‌برداری از 700 هزار واحد مسکن مهر در کشور تا پایان سال جاری

 وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری 700 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

عباس آخوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان گرگان اظهار داشت: ‌قسمت عمده مسکن مهر در حال ساخت نیز تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از اجرای هشت پروژه ریلی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: مقدمات انجام این پروژه‌ها در حال انجام است که طول این خطوط بیش از 100 هزار کیلومتر خواهد بود و می‌تواند تحول عظیمی در حوزه ریلی کشور ایجاد کند.

آخوندی تکمیل 80 کیلومتر خط ریلی گرگان به اینچه‌برون را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این خطوط ریلی در پاییز امسال با توجه به ترانزیت قابل توجهی که دراین مسیر صورت می‌گیرد به بهره‌برداری خواهد رسید و زمینه انتقال غلات به کشور قزاقستان فراهم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی یکی از اهداف اصلی راه‌آهن گرگان به اینچه‌برون را در انتقال بار ترانزیت کشورهای آسیای مرکزی به ‌آب‌های آزاد در جنوب ایران عنوان کرد و افزود:‌ شرکت راه آهن به منظور افزایش ترانزیت ریلی در کشور تخفیف‌هایی در زمینه تعرفه‌های انتقال بار در نظر دارد.

آخوندی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری بیان داشت: در حوزه راهداری محلی 500 میلیارد تومان در این راستا هزینه می‌شود که در نظر داریم اقدامات مؤثری برای نگهداری از راه‌های کشور با اعتباری بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان انجام دهیم.

آخوندی از احداث و آسفالت 300 کیلومتر راه روستایی در سطح کشور خبر داد و افزود: پروژه‌های راهسازی با قوت خود در سال جاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون تن ترانزیت بار سالانه از جاده آق‌قلا و اینچه‌برون صورت می‌گیرد، یادآور شد: برای بهسازی این مسیر اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

به گفته وی راه‌آهن گرگان - اینچه‌برون به طول 80 کیلومتر است که دارای 4 ایستگاه و 13 پل بزرگ است.


تأیید کننده خبر : دنکوب
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .