عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آخوندی : بهسازی بافت فرسوده یکی از پروژه های مهم حوزه شهرسازی است


آخوندی : بهسازی بافت فرسوده یکی از پروژه های مهم حوزه شهرسازی است

آخوندی : بهسازی بافت فرسوده یکی از پروژه های مهم حوزه شهرسازی است

 وزیر راه و شهر سازی گفت : یکی از پروژه های مهم در این وزارت خانه بهسازی در حوزه بافت فرسوده است .

عباس اخوندی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژ ه های طرح آفتاب گرگان در گفتگو با خبرنگاران افزود : یکی از پروژه های موفق در این وزارت خانه این پروژه می باشد در حالیکه در گذشته ظرفیت بافت فرسوده بسیار محدود بود اما اکنون ظرفیتهای خوبی ایجاد شده است .

 وی تصریح کرد : در مورد میزان بافتهای فرسوده در کشور نمی توان بلحاظ کمی ارزیابی دقیقی داشت زیرا یک سری بافتهای فرسوده تاریخی و دارای ارزش و اهمیت خاص است .

 وی تاکید کرد: در هر شهر باید مدلهایی باشد که ساکنین را درگیر مشارکت و سرمایه گذاران علاقمند را به سرمایه گذری ترغیب کنیم .

 اخوندی در خصوص تسهیلات ارایه شده در این بخش گفت : تسهیلات مصوب بر اساس قانون ساماندهی بخش مسکن بصورت مشخص توسط بانک مرکزی به بانکهای عامل ابلاغ و انها این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می کنند .

 اخوندی در مورد اجرای طرح افتاب در گرگان گفت : پیشرفت این طرح با توجه به اینکه 50 در صد سهام ان در اختیار ساکنین منطقه و اراضی ان به عنوان سهم مردم می باشد بسیار خوب بوده است .

 بگفته وی با اجرای این پروژه مرکز شهر گرگان با کمک مردم و با حداقل مداخله دولت نوسازی می شود .

 مجموعه طرح افتاب گرگان در مساحت عرصه بیش از شش هکتار با زیر بنای 186 هزار متر مربع در 8 بلوک تجاری اداری مسکونی با مشارکت دولت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اجرا می باشد.

 طرح مذکور که عملیات اجرایی ان از سال 91 اجرایی شده است اکنون 40 در صد پیشرفت فیزیکی دارد .


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .