عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد اشتغال در صنایع‌دستی و گردشگری پایدار‌تر از حوزه‌های دیگر است

استاندار گلستان در گفت‌و‌گو با میراث‌آریا:

ایجاد اشتغال در صنایع‌دستی و گردشگری پایدار‌تر از حوزه‌های دیگر است

 استاندار گلستان با تأکید بر ایجاد اشتغال‌های جدید خصوصاً در مناطق روستایی گفت: ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری از پایداری بیشتری برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، دکتر هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا افزود: در نشست چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، 10 پرونده از شهرها و روستاهای مختلف استان گلستان بررسی نهایی شد که ثبت ملی هرکدام از آن‌ها به‌طور حتم می‌تواند نتایج خوبی را برای استان به دنبال داشته باشد.
او افزود: حوزه صنایع‌دستی و گردشگری دو حوزه اشتغال‌آفرین هستند که به درآمدزایی افراد خصوصاً جوانان و بانوان کمک خواهد کرد.
استاندار گلستان ادامه داد: برای توسعه مناطق روستایی و ایجاد اشتغال در این مناطق تأمین زیرساخت‌هایی مثل آب و برق به تنهایی کافی نیست بلکه باید تولیدات جدید در این مناطق آموزش داده شود.
او افزود: در این میان آموزش در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و ایجاد اشتغال در این دو حوزه می‌تواند پایداری بیشتری داشته باشد و ایجاد اشتغال در این دو حوزه از ماندگاری و پایداری بیشتری نسبت به حوزه کشاورزی برخوردار است.
دکتر حق‌شناس در ادامه گفت: محصولات صنایع‌دستی محصولات فکری و معنوی است و توجه به تولید این محصولات و ایجاد اشتغال در این حوزه می‌تواند باعث اشتغال جوانان و بانوان خصوصاً در مناطق روستایی شود.
او اظهار کرد: توجه به تولیدات صنایع‌دستی و نیز رونق گردشگری در مناطق روستایی به‌طور حتم منجر به توسعه پایدار روستاها می‌شود.
استاندار گلستان گفت: رویکرد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ثبت شهرها و روستاهای صنایع‌دستی یک اقدام ارزشمند است که می‌تواند باعث افرایش توجه‌ها به ظرفیت‌های صنایع‌دستی در مناطق مختلف و استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .