عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » محدودیت ها و ممنوعیت ها در ۶ شهرستان با وضعیت قرمز استان اعمال خواهد شد

استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ؛

محدودیت ها و ممنوعیت ها در ۶ شهرستان با وضعیت قرمز استان اعمال خواهد شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.
 

محدودیت ها و ممنوعیت ها در ۶ شهرستان با وضعیت قرمز استان اعمال خواهد شد

استاندار گلستان اظهار کرد :علی رغم اینکه وضعیت استان نسبت به بسیاری از استان های دیگر کشور بهتر است اما متاسفانه ۶ شهرستان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند و تمام محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی در این شهرستان ها اعمال خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر هادی حق شناس امروز شنبه ۱۰ آبان در جلسه استانی پیشگیری و مقابله با کرونا تصریح کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی الزامی است و تمام کارمندان دولت و بانک ها ملزم به استفاده از ماسک هستند و در صورت عدم استفاده کارمندان، مدیر آن بانک یا دستگاه اجرایی به هیات تخلفات اداری معرفی خواهد شد.
وی افزود: آمار فوتی های کرونایی کشور ۳۵ نفر به نسبت هر یک میلیون نفر است در حالیکه در گلستان این رقم کمتر از ۱۰ نفر است و آمار بستری های کشور ۲۱ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است در حالیکه بستری های استان در این مقیاس کمتر از ۱۰ نفر است.
استاندار گلستان یادآور شد: در میزان فوتی ها گلستان آخرین استان کشور با کمترین میزان فوتی است و در بروز و شیوع نیز جز ۵ استان آخر جدول شیوع کرونا در استان هاست.
دکتر حق شناس با اشاره به ضرورت مقابله و پیشگیری یادآور شد: تمامی مراسمات فرهنگی، اجتماعی و همایش ها ، باشگاه های ورزشی پربرخورد، مدارس شبانه روزی، کافه ها، قهوه خانه ها ، مراکز تفریحی آبی سرپوشیده، باشگاه های ورزشی سالنی در شهرهای با وضعیت قرمز تعطیل خواهند بود.
وی ادامه داد: فعالیت کارمندان دستگاه های اجرایی در شهرهای قرمز بصورت یک سوم و دو سوم با اولویت دورکاری بانوان و کارمندان با بیماری های زمینه ای خواهد بود.
استاندار گلستان با اشاره به تعطیلی ناهارخوران و النگدره گفت: تفرجگاه ها در شهرهای قرمز تعطیل خواهد بود و در شهرهای غیر قرمز نیز حضور پلاک های غیر شهرستانی در تفرجگاه ها ممنوع است.
دکتر حق شناس گفت:رستوران ها با 30 درصد ظرفیت و همچنین ارسال بیرون بَر غذا اجازه فعالیت خواهند داشت و همچنین تالارهای پذیرایی و واحد های گردشگری حداقل به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حفظ سلامت مردم تاکید کرد: اولویت حفظ سلامت مردم است و اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و رسانه ها باید در راستای اغنای افکار عمومی جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی تلاش کنند.
استاندار گلستان اظهار کرد: ارائه خدمت به افراد بدون ماسک ممنوع است و تخلف محسوب می شود و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری به این موضوع توجه داشته باشند.
دکتر حق شناس گفت:علی رغم اینکه در ماه مبارک ربیع الاول قرار داریم به دلیل حفظ سلامت مردم مراسم مولودی خوانی در شهرهای قرمز برگزار نخواهد شد.
لازم به ذکر ذست در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در استان ارایه کرد و عنوان شد ۶ شهرستان گرگان, بندرگز, مینودشت, مراوه تپه, ترکمن و آزادشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

محدودیت ها و ممنوعیت ها در ۶ شهرستان با وضعیت قرمز استان اعمال خواهد شد

 

محدودیت ها و ممنوعیت ها در ۶ شهرستان با وضعیت قرمز استان اعمال خواهد شد

 

محدودیت ها و ممنوعیت ها در ۶ شهرستان با وضعیت قرمز استان اعمال خواهد شد

 


 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .