عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است

استاندار گلستان در آیین بهره برداری از طرح های فرودگاهی استان:

افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

 

افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است

استاندار گلستان، افزایش ظرفیت فرودگاه را گام نخست توسعه استان دانست و گفت: باید از این ظرفیت در حوزه تجارت نیز بهره ببریم و امیدواریم پس از رفع تحریم ها و پایان بیماری کرونا بتوانیم روابط خود را با کشورهای اوراسیا تقویت کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ دکتر هادی حق شناس، صبح امروز، پنجشنبه 29 آبان در آیین بهره برداری از طرح های فرودگاهی کشور که بصورت ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی ، رئیس جمهور و با حضور دکتر امیر مکری رئیس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، اظهار کرد: با بهره برداری از ترمینال جدید گرگان امروز اتفاق مهمی در استان گلستان می افتد و ظرفیت پذیرش مسافر از 700 هزار نفر به دو میلیون نفر می رسد.
وی افزود: افتتاحات فرودگاه های استان گلستان با اعتبار بیش از 350 میلیارد تومان اتفاق افتاده است و امیدواریم با ایجاد بندردریایی و بندر خشک شاهد رشد بیش از پیش استان باشیم.
استاندار گلستان یادآور شد: برقراری پرواز با کشورهای آسیای میانه و حوزه اوراسیا یکی از برنامه های اساسی است و برای اولین قدم پرواز گرگان ـ اوکتائو برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: در استان گلستان 9 مسیر پروازی داریم و ظرفیت پذیرش مسافر در استان رو به افزایش است و این مهم به تقویت حوزه های مختلف مثل گردشگری و صنعت کمک می کند.
دکتر حق شناس بیان کرد: در طول هفته 82 سورتی پرواز از فرودگاه گرگان اتفاق می افتد و با وجود اینکه از فرودین ماه با شیوع کرونا مشکلاتی در پذیرش مسافر داشتیم اما در طول هفت ماه گذشته بیش از 40 درصد شاهد افزایش پرواز و تردد مسافر از فرودگاه گرگان بودیم.
وی با تأکید بر اینکه در کنار افزایش ظرفیت فرودگاه باید به ظرفیت های مختلف گردشگری و صنعت بپردازیم، خاطر نشان کرد: استان در بخش گردشگری به زیر ساخت های مهمی مثل هتل نیاز دارد.
استاندار گلستان بیان کرد: یک سال به دلیل شرایط کرونا تجارت با کشورهای اوراسیا کاهش پیدا کرده است و با برداشته شدن تحریم و کرونا می توانیم ارتباط را به روال عادی برگردانیم و می توانیم از ظرفیت فرودگاه حداکثر استفاده را داشته باشیم.
لازم به ذکر است؛ در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی، با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، 5 پروژه عمرانی فرودگاه گرگان به بهره برداری رسید.
این پروژه ها عبارتند از:
1- پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهدای گرگان به مساحت 8700 مترمربع و به ارزش 2.437 میلیارد ریال و افزایش ظرفیت مسافر از 700 هزار نفر به دو میلیون و یکصد هزار نفر درسال
2- پروژه پاویون به مساحت 1000مترمربع و مبلغی به ارزش 416 میلیارد ریال
3- پروژه توسعه اپرون به مساحت 20 هزار مترمربع وافزایش پارک هواپیما از 4 به 6 فروند و محوطه سازی (پارکینگ) به مساحت 38 هزار مترمربع جمعا با مبلغی به ارزش 464 میلیارد ریال
4- ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی به مساحت 800 متر مربع به ارزش 158 ميليارد ريال
5- احداث ساختمان تأسیسات مرکزی و نیروگاه برق اضطراری
 

 

 

افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است

 

افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است

 

افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است

 

افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است

  

افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است

 

افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .