عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقامه نماز عاملی تاثیرگذار در کاهش معضلات اجتماعی است

استاندار گلستان در ششمین اجلاس استانی نماز؛

اقامه نماز عاملی تاثیرگذار در کاهش معضلات اجتماعی است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

اقامه نماز عاملی تاثیرگذار در کاهش معضلات اجتماعی است

استاندار گلستان با بیان اهمیت مسئله نماز اظهار کرد: برپایی و اقامه نماز در جامعه عاملی تاثیرگذار در کاهش معضلات اجتماعی و بزهکاری است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس امروز چهار شنبه 10دی در ششمین اجلاس استانی نماز با همراهی حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر هاشمیان رئیس کل دادگستری، سردار ملک شاهکوهی و همچنین ویدئو کنفرانس با 100 دستگاه، فرمانداری و اداره استان و با شعار پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد ، تصریح کرد: در سال گذشته همزمان با برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان گلستان که با حضور رئیس ستاد اقامه نماز حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» تفاهم نامه ای با ستاد اقامه نماز کشور در هفت بند با استانداری گلستان منعقد شد و در طول یک سال گذشته تلاش کردیم همه هفت بندی که در انعقاد این تفاهم نامه گنجانده شده بود اجرایی شده است.

وی گفت: تلاش ما بر این است که شرایطی را فراهم کنیم که عدم فضای مناسب در اماکن عمومی و یا خصوصی مانع اقامه نماز مومنان نشود.

استاندار گلستان افزود: امیدواریم هرچه زودتر کرونا به پایان برسد و بتوانیم اجلاس نماز را با حضور حجت الاسلام قرائتی و با حضور پرشور مردم برگزار کنیم.

دکتر حق شناس گفت: همه ما مکلف هستیم که تسهیلات اقامه نماز را برای همه کارکنان در دستگاه های اجرایی فراهم کنیم و لذا باید نمازخانه های دستگاه های اجرایی در بهترین مکان باید در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد:نمازگزاران به مثابه مهمان خداوند هستند و از این منظر نمازخانه های ادارات باید در نقطه مطلوب و شرایط مناسب باشند.

استاندار گلستان گفت: اقامه نماز عامل بازدارندگی در جامعه است و همچنین می تواند یکی از مهمترین تضامین رعایت حق الناس در جامعه باشد.

دکتر حق شناس با بیان اینکه در هفت ماهه امسال به طور میانگین پنچ تا 6 نفر براثر کرونا جان باختند، افزود: بزرگترین پیک کرونا در استان اسفند ماه رقم خورد و پیک دوم و سوم کرونا نیز در استان اجتناب ناپذیر بود ولی در برخی از استان ها پیک دوم یا سوم بدتر از پیک نخست شیوع کرونا در کشور بود.

استاندار گلستان با اشاره به اهتمام ائمه جماعات به مصوبات ستاد کرونا که باعث شد میزان شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند، افزود: در طول 24 ساعت گذشته متاسفانه پنج نفر در استان گلستان جان باخته است.

وی بابیان اینکه امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش شیب ویروس کرونا باشیم، افزود: مهمترین عاملی که در کنترل ویروس کرونا موثر بوده است استفاده از ماسک است.

همچنین در این جلسه رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز بصورت ویدئو کنفرانسی اظهار کرد: نماز حلال همه مشکلات است و خداوند نیز در قرآن همه را برای رفع مشکلات به برپایی نماز هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی یادآور شد: اولین دستور خداوند و آخرین وصیت الهی به پیامبران نماز بوده است.

وی افزود: راجع به نماز نباید کوتاهی کرد و باید توسلات و نماز را مورد نظر قرار دهیم و چهره های شاخصی همچون شهید سپهبد سلیمانی همواره ارادت خود را به نماز و اقامه آن نشان دادند.

لازم به ذکر است در این جلسه بیانیه ششمین اجلاس استانی نماز قرائت شد و از دستگاه های برتر در اقامه نماز تقدیر به عمل آمد.

اقامه نماز عاملی تاثیرگذار در کاهش معضلات اجتماعی است

 

اقامه نماز عاملی تاثیرگذار در کاهش معضلات اجتماعی است

 

اقامه نماز عاملی تاثیرگذار در کاهش معضلات اجتماعی است

 

اقامه نماز عاملی تاثیرگذار در کاهش معضلات اجتماعی است

 

اقامه نماز عاملی تاثیرگذار در کاهش معضلات اجتماعی است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .