عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهمترین عنصر فرهنگی هر جامعه ای اخلاق است و آیت الله میبدی الگوی اخلاقی مناسبی برای جامعه بودند

استاندار گلستان در اولین سالگرد ارتحال آیت الله میبدی ؛

مهمترین عنصر فرهنگی هر جامعه ای اخلاق است و آیت الله میبدی الگوی اخلاقی مناسبی برای جامعه بودند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مهمترین عنصر فرهنگی هر جامعه ای اخلاق است و آیت الله میبدی الگوی اخلاقی مناسبی برای جامعه بودند

استاندار گلستان با بیان اینکه حلقه مفقوده زندگی اجتماعی امروز اخلاق است ,اظهار کرد: مهمترین عنصر فرهنگی هر جامعه ای اخلاق است و عالمانی همچون  آیت الله میبدی الگوی اخلاقی مناسبی برای جامعه بودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر هادی حق شناس امروز پنج شنبه ۲۵ دی در اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله میبدی در کتابخانه مسجد جامع گرگان با حضور مردم قدرشناس, روحانیت معزز, نمایندگان مردم در مجلس, فرماندهان نظامی و انتظامی مدیران دستگاه های اجرایی و شهری تصریح کرد: عالمان بزرگی همواره در سطح جامعه و در حوزه های مختلف علمی وجود دارند اما تنها عالمان اخلاق مدار اسوه, الگو در سطح جامعه ماندگار می‌شوند.
وژ افزود: آیت الله میبدی با هفتاد سال مجاهدت علمی و اخلاقی و تربیت شاگردان فراوان دِین خود را به جامعه ادا کردند و در واقع در این آیین نکوداشت ما به دنبال آنیم که اخلاق را سرلوحه اقدامات و فعالیتهای خود قرار دهیم.
استاندار گلستان یادآور شد: اگر امروز مشتاق دانستن سبک زندگی و رفتار بزرگانی همچون ائمه و پیامبر گرامی اسلام و دانشمندان فرزانه دینی در گذشته ها هستیم می توانیم بخشی از آن را در رفتار سیره و روش زندگی عالمانی همچون علامه طباطبایی آیت الله مطهری و در منطقه خود از بزرگانی همچون آیت الله میبدی جستجو کنیم.
دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: بی تردید رفتار ایشان در خصوص تعلیم و تربیت ارتباط با فرزندان, حقوق همسایه , موضوعات و مسائل جامعه می تواند الگوی مناسبی برای همه باشد.
وی ادامه داد: بزرگترین ناهنجاری های اجتماعی در عرصه اخلاق صورت می پذیرد و برای تبدیل شدن یک فرد یا یک فرهنگ و رفتار به مدل و الگو مسیر سختی پیش روست.
استاندار گلستان گفت: نسل امروز به دنبال الگوهای و مدل های رفتاری هستند و باید با تبیین سیره و رفتار بزرگانی همچون آیت الله میبدی اجازه ندهیم آنها از مدلها و الگوهای بیگانه استفاده کنند.
دکتر حق شناس بیان کرد: در واقع بزرگداشت آیت الله میبدی و شخصیت‌هایی همچون ایشان توجه به هویت جامعه و ریشه های اصیل اسلامی و انسانی است آن هم در شرایطی که در بسیاری از جوامع دنیا تکاپوی جدی برای یافتن هویت و بازیابی ریشه هاست.
لازم به ذکر است در این مراسم آیت الله معلمی امام جمعه شهرستان قائمشهر در خصوص ویژگی های اخلاقی و شخصیتی مرحوم آیت الله میبدی به ایراد سخنرانی پرداخت.

مهمترین عنصر فرهنگی هر جامعه ای اخلاق است و آیت الله میبدی الگوی اخلاقی مناسبی برای جامعه بودند

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .