عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح فاضلاب در شهرهای استان ضروری است

استاندار گلستان در بازدید منابع آب شهری استان:

اجرای طرح فاضلاب در شهرهای استان ضروری است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

اجرای طرح فاضلاب در شهرهای استان ضروری است

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از منابع آبی اظهار کرد: اجرای طرح فاضلاب در شهرهای استان ضروری است چرا که منابع آبی محدود است باید بتوانیم آب را پس از تصفیه دوباره به چرخه طبیعت برگردانیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر هادی حق شناس امروز دوشنبه ۲ فروردین در بازدید منابع آب شهری و تصفیه خانه فاضلاب گرگان با اشاره به روز جهانی آب و اهمیت استفاده درست از آن تصریح کرد: یکی از مهمترین عناصر حیاتی در کره زمین آب است و تنها ۳ درصد آب های موجود قابل شرب و استفاده است و برای بهره برداری از ۹۷ درصد آب ها باید از روش های تصفیه و شیرین سازی استفاده کرد.
وی با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مصرف آب افزود: اجرای طرح فاضلاب گلستان در سنوات گذشته به کندی انجام شده بگونه ای که اجرای این طرح ها در استان یک سوم میانگین کشور است.
استاندار گلستان یادآور شد:بهترین وضعیت اجرای طرح فاضلاب را گرگان در سطح استان دارد که تقریبا دو سوم از ۴۶۰ کیلومتر آن اجرایی شده و ۷۰ هزار مشترک به آن اتصال دارند و در سال جاری نیز ۲۰ هزار اشتراک جدید ایجاد می شود و این بدان معناست که نیمه از مشترک گرگانی به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل می شوند.
دکتر حق شناس ادامه داد:تلاش ما تسریع در اجرای طرح های فاضلاب در تمام شهرهای استان است و باید باید درنظر گرفتن اعتبارات لازم هرچه زودتر استان گلستان به میانگین کشوری دست یابد.
وی خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد آب شرب مورد نیاز شهرستان گرگان از چاه های آب تامین می شود و اگرچه برای اجرای سد شصت کلاته در بودجه ۱۴۰۰ ردیف تعیین شده اما صرفه جویی در مصرف آب با همکاری مردم یک ضرورت است که نباید از آن غفلت کرد.
لازم به ذکر است با توجه به اهمیت آب در حیات ۲۲ مارس برابر با ۲ فروردین روز جهانی آب نامگذاری شده است.

اجرای طرح فاضلاب در شهرهای استان ضروری است

 

اجرای طرح فاضلاب در شهرهای استان ضروری است

 

اجرای طرح فاضلاب در شهرهای استان ضروری است

 

اجرای طرح فاضلاب در شهرهای استان ضروری است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .