عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم باید ثبات در کشت ارقام حاصل از تحقیقات را احساس کنند

استاندار گلستان:

مردم باید ثبات در کشت ارقام حاصل از تحقیقات را احساس کنند

مردم باید ثبات در کشت ارقام حاصل از تحقیقات را احساس کنند

استاندار گلستان با حضور در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار کرد: مردم باید ثبات در کشت ارقام حاصل از تحقیقات محصولات کشاورزی را احساس کنند و در عین حال، تحقیقات به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو اظهار کرد: مرکز تحقیقات نباید به صورت یک مرکز آکادمیک در خودمانده باشد بلکه باید سیاستگذاریها به گونه ای باشد که جامعه به شما وابسته شود و در عین حال از توجه به بخش خصوصی نیز در امر تحقیقات غفلت نکند.

وی با اشاره به وضعیت آبی استان گلستان تأکید کرد: ارقامی از محصولات کشاورزی تولید و به کشاورزان ارائه شود که با وضعیت آبی استان سازگاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربیات و دانش بومی در امر تحقیقات از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات باید به سرفصلی تحت عنوان فروش دانش فنی نیز در راستای درآمدزایی توجه داشته باشد.

صادقلو با اشاره به طرح های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و تحقیقات گفت: مجموعه استانداری و دولت آماده پشتیبانی از هر نوع بسته ی دانش بنیان است و در این راستا، تفاهم نامه های بالادستی نیز امضا شده است.

همچنین در ادامه این دیدار، دومین جلسه کارگروه گندم نیز برگزار شد و در آن مدیران جهاد کشاورزی استان، اداره کل غله و سایر مسئولین مرتبط، گزارشی از وضعیت گندم در سال 93-94 ارائه کردند.

بر اساس گزارش ارائه شده و با توجه به میزان گندم کاشته شده در آذرماه 93، قریب به 950 هزار تن گندم در بهار سال جاری برداشت خواهد شد.

در پایان جلسه، استاندار و سایر مسئولین از بخشهای مختلف مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بازدید کردند.

 

مردم باید ثبات در کشت ارقام حاصل از تحقیقات را احساس کنند

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1110
  • کد خبر : 8286