عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام استاندار گلستان به مناسبت روز جهانی محیط زیست


پیام استاندار گلستان به مناسبت روز جهانی محیط زیست

پیام استاندار گلستان به مناسبت روز جهانی محیط زیست

استاندار گلستان در پیامی روز جهانی محیط زیست را به تمامی حامیان زیست سالم بر مبنای رعایت حقوق طبیعت و جانداران در استان تبریک گفت و اظهار کرد : رعایت قوانین محیط زیست یکی از مهمترین دغدغه هایی است که در اجرای پروژه های استان مورد توجه جدی قرار می گیرد و همواره رعایت محیط زیست بعنوان شاخصی اصلی در مسیر توسعه استان مورد نظر بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، متن کامل پیام دکتر هادی حق شناس به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم 
استان گلستان بعنوان استانی که بخش عمده ای از جنگل های هیرکانی با درختانی چند هزار ساله, بخش عمده ای از پارک ملی گلستان به عنوان ذخیره گاه زیست کره در آن قرار دارد , در حوزه محیط زیست خطه ای منحصر بفرد و پراهمیت قلمداد می شود.

وجود تالاب ها, خلیج گرگان و بخشی پناهگاه حیات وحش میانکاله در گلستان در کنار ذخیره گاه سرخدار و بسیاری از مواهب طبیعی در این استان مسئولیت اجتماعی شهروندان و مسئولین را نسبت به حفظ, مراقبت و صیانت از محیط زیست افزایش داده است.

نامگذاری ۵ ژوئن از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی محیط زیست نشان از عمق اهمیت حیات کره خاکی برای تمامی ساکنان آن دارد و در واقع این روز ظرفیتی برای آگاهی بخشی عمومی در مسیر مقابله با اقدامات مخرب محیط زیستی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی محیط زیست و تبریک آن به تمامی حافظان طبیعت خصوصا محیط بانان عزیز و کارکنان شریف محیط زیست امیدوارم با همراهی تک تک مردم, فعالان محیط زیست و سازمان های دولتی و مردم نهاد بتوانیم میراث طبیعی ارزشمند گذشتگان را به درستی به نسل های آتی منتقل کنیم و گلستان را به عنوان استانی که بخش عمده ای از اقیلم های طبیعی را در خود جای داده با رعایت مسائل محیط زیستی به رشد و توسعه در خور شان و شایسته برسانیم.

هادی حق شناس 
استاندار گلستان

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .