عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یک میلیون و ۳۰۰ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند/از تیرماه قوانین منطقه آزاد در محدوده تعیین شده اعمال می شود

استاندار گلستان در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان:

یک میلیون و ۳۰۰ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند/از تیرماه قوانین منطقه آزاد در محدوده تعیین شده اعمال می شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند/از تیرماه قوانین منطقه آزاد در محدوده تعیین شده اعمال می شود

استاندار گلستان گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان، واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۳۲ هزار نفر برای اولین بار رای می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس، شامگاه چهارشنبه ۲۶ خرداد در گفتگو با مردم استان گلستان از طریق صدا و سیمای استان اظهار کرد: در ۹۷۱ روستای گلستان انتخابات برگزار می شود و اهمیت روستاها کمتر از شهر نیست چرا که جمعیت روستاهای استان گلستان ۴۷ درصد جمعیت استان است.
استاندار گلستان ادامه داد: یک هزار و ۸۸۴ صندوق اخذ رای برای ریاست جمهوری  در نظر گرفته شده  و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک هزار و ۷۷۴ صندوق در روستاها و شهرهای استان داریم و علت کمتر بودن تعداد صندوق شوراهای اسلامی شهر و روستاها این است که  در برخی از روستاها میزان داوطلبان شوراها به حد نصاب نرسیده و انتخابات شوراها در آن برگزار نمی شود.
دکتر حق شناس بابیان اینکه انتخابات از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز می شود، متذکر شد: انتخابات می تواند برحسب نظر وزارت کشور تا ساعت ۲۴ تمدید شود و رای گیری از افراد در محل شعبه می تواند تا ساعت دو صبح هم در روز رای گیری تداوم یابد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در روز انتخابات تراکم نداشته باشیم و انتخابات منشاء شیوع ویروس کرونا نشود.
استاندار گلستان به حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: در انتخابات مجلس، حدود ۵۷ درصد مردم استان گلستان مشارکت داشتند که ۱۵ درصد از میانگین کشوری بیشتر بود و امیدواریم در این انتخابات نیز اینگونه باشد.
وی گفت: تمام تلاش ما این بود که عوامل اجرایی انتخابات واکسینه شوند که بخشی از این افراد واکسینه شدند.
استاندار گلستان بابیان اینکه توصیه ما به مردم این است که به واسطه مسائل بهداشتی در صبح به شعب اخذ رای مراجعه کنند، افزود: در گرگان انتخابات به صورت الکترونیک انجام می شود و این مهم به شمارش صحیح آرا کمک می کند.
استاندار گلستان، شورا و شهردار یا دهیار خوب را در رونق و توسعه شهرها و روستاها بسیار مهم دانست و اظهار کرد: مردم دقت کنند افراد باتجربه تر و دارای کارنامه و عملکرد را انتخاب نمایند.
دکتر حق شناس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابلاغ مصوبه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون و حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در استان، گفت: خوشبختانه زیر ساخت های لازم از جمله گمرک، ریل، راه و ... در این منطقه وجود دارد که انجام کار را آسان تر می کند.
وی افزود: در سه ماهه اول امسال ۱۳۰ هزار تن کالا از استان فقط از طریق ریل صادر شد که معادل صادرات ۶ سال گذشته است.
دکتر حق شناس خاطرنشان کرد: طبق قانون، از ابتدای تیرماه می توان همه مزایا و قوانین منطقه آزاد را در محدوده تعیین شده اعمال کرد و تعرفه ها و ... بر اساس قوانین منطقه آزاد محاسبه خواهند شد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 557
  • کد خبر : 84153