عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام استاندار گلستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی


پیام استاندار گلستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

 

پیام استاندار گلستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

استاندار گلستان در پیامی فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را به عموم مردم فرهنگ دوست استان تبریک گفت و اظهار کرد: گلستان استانی با پیشینه سِترگ تاریخی است و توجه به کتابخوانی می تواند زمینه تسریع در  پیشرفت را فراهم آورد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان متن کامل پیام دکتر زنگانه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

توجه به کتاب و کتابخوانی در متون دینی و اسلامی تا بدان جاست که معجزه پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) کتاب الله قرار گرفت و عامل ارتقا و رشد خواندن عنوان شده  و در احادیث آمده است که: إقْرَأْ و ارْقَ

توجه به امر مطالعه و کتابخوانی از دیرباز در فرهنگ اسلامی و ایرانی برجسته بوده است و  بزرگان شاخص و توانمندی بر تارک آسمان ایران می درخشند که بنوعی در بین تمامی تمدن ها بشری کم نظیر است.

در نگاه جمهوری اسلامی و امامین انقلاب نیز توجه به مطالعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و همواره شاهد ، تاکید بر ارتقا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستیم.

بی تردید افزایش سرانه مطالعه با استفاده از ابزار های لازم می تواند زمینه تسریع در پیشرفت استانی همچون گلستان با پیشینه سِترگ تاریخی و بزرگانی همچون میرداماد، میرفندرسکی، فخرالدین اسعد گرگانی و ... را فراهم آورد.

یقیناً توجه به افزایش سرانه مطالعه مفید در حوزه آثار مکتوب و مجازی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید بدان توجه کرد و برای رشد آن کوشید.

استفاده از ظرفیت انتشارات و چاپخانه های بومی از جمله فعالیت های ستودنی و مورد انتظار در این حوزه می باشد، همچنین استفاده از کتاب مفاخر کشور و استان، حمایت از نویسندگان بومی و بهره مندی از آثار آنان در کتابخانه ها و کتابفروشی های استان، استفاده از فضای رسانه ملی و رسانه های مکتوب و مجازی جهت تبلیغ امر کتابخوانی و استقرار کتاب در سبد خرید مردم، تشویق کتابخوانان کودک و نوجوان قطعا باعث نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در بزرگسالی و در نهایت جامعه خواهد شد و از اهمیت فوق العاده برخوردار است.

اینجانب ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به تمامی فعالان این عرصه بخصوص کتابداران عزیز و کتابخوانان گرامی ، مربیان، معلمان، اساتید و مجموعه های فعال در حوزه کتابخانه داری، فروش، انتشار ، چاپ کتاب و عموم مردم شریف استان، امیدوارم با نگاه ویژه دستگاه های فرهنگی، خانواده ها و تمامی دلسوزان استان، شاهد افزایش توجه عمومی به مقوله مهم مطالعه و آثار آن کتاب باشیم


علی محمد زنگانه
استاندار گلستان


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .