عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدف ما خلق منابع در راستای توسعه صادرات است

استاندار در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز گلستان؛

هدف ما خلق منابع در راستای توسعه صادرات است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

هدف ما خلق منابع در راستای توسعه صادرات است

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های فراوان استان اظهار کرد: هدف ما خلق منابع در راستای توسعه صادرات محصولات استان است و در این مسیر از ظرفیت تمامی سرمایه‌گذاران داخل استان و خارج از استان استفاده خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امشب چهارشنبه ۳ آذر با حضور در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان ضمن تبریک هفته بسیج تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان در حال حاضر ۹.۱ درصد است که باید این رقم را به زیر ۵ درصد برسانیم همچنین جایگاه استان در صنعت کشور رتبه بیست و هفتم است و در عین حال نرخ مشارکت اقتصادی استان ۳۹ درصد می‌باشد. استاندار گلستان یادآور شد: درآمد سرانه خانوار گلستانی نصف درآمد خانوار در سطح کشور است که باید با توجه به استفاده از نقش مردم در اقتصاد وضعیت استان را ارتقا ببخشیم.
استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه واکسیناسیون اظهار کرد: خوشبختانه طی دو هفته گذشته با مداخلات صورت گرفته ۶ درصد میزان واکسیناسیون استان افزوده شده و تلاش داریم در جاهایی که میزان واکسیناسیون پایین است به صورت نقطه‌ای ورود کنیم و زمینه ارتقا واکسیناسیون در استان را فراهم آوریم ،همچنین با اجرای طرح شهید سلیمانی غربالگری و مراقبت لازم صورت می‌گیرد
وی یادآور شد: باید میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی به بالای ۸۵ درصد برسد که با استفاده از همکاری اصناف این اقدام در حال انجام است و همچنین تلاش داریم حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل ها و اقدامات پیشگیرانه را افزایش دهیم.
 دکتر زنگانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مداخلات صورت گرفته در حوزه آب تصریح کرد: عقب‌ماندگی‌های این حوزه با استفاده از برنامه های کوتاه ،مدت میان مدت و بلند مدت باید مرتفع گردد که در این زمینه تلاش داریم ۴۵۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آب گرگان بیفزاییم و البته در مسیر اقدامات زیربنایی تکمیل سد نرماب که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جابجایی روستاها و ایجاد تصفیه خانه و شبکه سد در برنامه‌های میان مدت گنجانده شده است.
استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت سفر  ریاست جمهوری به گلستان خاطر نشان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام و زیرساختی در سفر دکتر رئیسی به گلستان مورد توجه قرار می‌گیرد و کمیته ای پروژه‌های اولویت‌دار سفر ایشان را  احصا می نماید تا بتوانیم از ره اورد این سفر پروژه‌هایی نظیر خلیج گرگان و طرح گردشگری آشوراده و بسیاری پروژه های دیگر را به سرانجام برسانیم که بخشی از آنها باید از اعتبارات بودجه سال آینده تکمیل شوند و بخشی دیگر با استفاده از ظرفیت های خاص بودجه ای و یا منابع بانکی و روش های جایگزین مورد توجه جدی قرار گیرند.
وی همچنین یادآور شد: باید از ظرفیت های متوقف شده ای نظیر شهرک های کشت گلخانه ای و گسترش مزارع پرورش میگوی گمیشان در فاز ۶ هزار هکتاری استفاده کنیم تا با مشارکت مردم ، وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، بانک ها و شکل گیری شرکتهای تعاونی بتوانیم اشتغال لازم را تامین نماییم.
وی تاکید کرد: حداکثر زمان صدور مجوز ها برای باید به کمتر از دوهفته تقلیل یابد و همچنین از سرمایه گذاران در پروژه های استان استقبال می‌کنیم تا بتوانیم توسعه و پیشرفت استان را تسریع کنیم.
 استاندار گلستان با اشاره به طرح جهش ملی مسکن که در سطح کشور در حال اجراست یادآور شد:  سهم گلستان در طرح جهش ملی مسکن ۲۰ هزار واحد مسکونی است که می‌تواند زمینه رونق و اشتغال این حوزه را فراهم آورد .
دکتر زنگانه گفت: هر دو هفته یکبار با حضور در نماز جمعه و بازدید میدانی مشکلات یکی از شهرستان ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد و با مردم پیرامون دغدغه ها و مسائل آنان گفتگو خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود کشت جایگزین و توجه به کشت گلخانه ای را با توجه به منابع محدود آبی استان مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید از ظرفیت نخبگان در تمامی کارگروه ها استفاده شود در عین حال شرکت‌های دانش بنیان می توانند نقش قابل توجهی در توسعه استان داشته باشند.
 استاندار گلستان در خصوص جابجایی مدیران تاکید کرد: از تمامی مراجع ذیصلاح خواسته شده گزینه های پیشنهادی خود را ارائه دهند و البته هدف ما تغییر مدیران نیست و استفاده از افراد بی حاشیه و توانمند در دستور کار قرار دارد اما در عین حال نیازمند تفکر جهادی و حضور انقلابی و عقلانی هستیم تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌های استان را هرچه سریعتر مرتفع کنیم .
وی در مورد وضعیت بازار اظهار کرد :نظارت صنفی در حوزه بازار را تقویت کرده ایم و مقرر شده اتاق اصناف ،دستگاه های ذیربط با همکاری تعزیرات نظارت‌های ویژه‌ای بر بازار داشته باشند و از هرگونه افزایش قیمت خارج از چارچوب جلوگیری کنند و در صورت تخلف برخورد های قانونی صورت گیرد

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .