عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجه به کانال خوزینی ، خلیج گرگان را زنده می کند

استاندار گلستان:

توجه به کانال خوزینی ، خلیج گرگان را زنده می کند

توجه به کانال خوزینی ، خلیج گرگان را زنده می کند

 استاندار گلستان در دیدار با مدیر کل سواحل و بنادر ایران و هیات همراه اظهار کرد: چنانچه لایروبی کانال خوزینی مورد توجه قرار گیرد، خلیج گرگان زنده می شود و همچنین تاثیر زیادی بر سایت ماهیان خاویاری گمیشان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با تشریح استعداد ها و توانمندی های استان ، گفت : اگر چه گلستان دارای دو بندر تاریخی ترکمن و گز و همچنین بهترین راه ارتباطی با آسیای میانه است اما متاسفانه هیچ نشانه ای از فضای بندری در استان وجود ندارد.

وی افزود: فعالیت هایی که در حوزه بنادر، کشتیرانی و دریا در گلستان انجام می پذیرد بسیار ناچیز است و نشانه های تحول و پشتیبانی اساسی در این حوزه کمرنگ به نظر می رسد.

وی با تاکید بر اهمیت مسیر ریلی ساحلی بین سه استان حاشیه دریای خزر، خاطر نشان کرد: یقیناً احداث چنین خط آهنی ضمن دارا بودن جاذبه های گردشگری، مشکلات تردد بین سه استان گلستان ، مازندران و گیلان را نیز تسهیل خواهد کرد.

استاندار گلستان با بیان مصوبه هیات دولت در سفر کاروان تدبیر و امید مبنی بر ایجاد منطقه آزاد تجاری، کشاورزی و صنعتی در گلستان ،یادآور شد: یکی از نکات برجسته در ایجاد منطقه آزاد، مباحث مربوط به کریدور دریایی است و ما به همین دلیل نیازمند بنادر فعال و قدرتمند هستیم.

دکتر صادقلو با اشاره به طرح جامع ساماندهی سواحل، گفت: خوشبختانه سواحل استان گلستان همچون دیگر استان های شمالی، معارض ندارد و می توان پروژه های قابل توجهی را در راستای ساماندهی سواحل آن تعریف کرد.

همچنین در این دیدار، مدیر کل سواحل و بنادر کشور با بیان اینکه مطالعات حاکی از آن است که باید توجه جدی به لایروبی و رسوب زدایی کانال خوزینی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: برای نجات خلیج گرگان و لایروبی کانال خوزینی باید عزم ملی شکل گیرد تا شاهد حوادث ناخوشایند در آینده خلیج گرگان نباشیم.

مهندس اللهیاری با تاکید بر اینکه باید اقداماتی جدی در استان گلستان در حوزه بنادر و کشتیرانی صورت گیرد، گفت: در پروژه بندر خواجه نفس از آغاز، نگاه سازمان بنادر و کشتیرانی نگاهی حمایتی بود اما متاسفانه مشکلاتی سبب تعویق در پروژه شد که خوشبختانه با استقرار دوباره بخش خصوصی امیدواریم هرچه سریعتر شاهد اقدامات سازنده در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به طرح بندر سبز خزری گمیشان ، یادآورشد: مطالعات این پروژه با نگاه خاص محیط زیستی آغاز شده و یقیناً پس از انجام مطالعات اولیه و بررسی های دقیق، مباحث اجرایی آن آغاز خواهد شد.

همچنین در این دیدار دکتر خانزادی، عضو هیات عامل و توسعه و تجهیز بنادر کشور با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه مردم باید در مبحث دریا تغیییر را در زندگی خود احساس کنند، گفت: با توجه به سابقه بندری استان گلستان باید تلاش کنیم مردم از دریا و بنادر به نیکی در این استان یاد کنند.

وی با تاکید بر استفاده جدی از توان بخش خصوصی، گفت: سازمان بنادر و کشترانی هیچ گونه محدودیتی در استفاده از توان بخش خصوصی در چارچوب ضوابط ندارد اما باید بخش خصوصی قدرتمند و سرمایه گذاران توانمند وارد میدان شوند.

همچنین سایر مدیران حاضر در این جلسه نقطه نظرات خود را پیرامون مباحث بنادر و کشتیرانی استان مطرح کردند.

 

توجه به کانال خوزینی ، خلیج گرگان را زنده می کند

 

توجه به کانال خوزینی ، خلیج گرگان را زنده می کند

 

توجه به کانال خوزینی ، خلیج گرگان را زنده می کند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1844
  • کد خبر : 8916