عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مختومقلی همواره برادران دینی خود را به وحدت و همدلی دعوت کرده است

استاندار گلستان در آیین نکوداشت شاعر و عارف ایرانی ترکمن مختومقلی فراغی؛

مختومقلی همواره برادران دینی خود را به وحدت و همدلی دعوت کرده است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

مختومقلی همواره برادران دینی خود را به وحدت و همدلی دعوت کرده است

 استاندار گلستان اظهار کرد: مختومقلی فراغی شاعر شهیر و عارف بلند مرتبه به عنوان یک شخصیت و مصلح اجتماعی همواره برادران دینی خود را به همدلی و وحدت دعوت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه عصر امروز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت در آیین نکوداشت دویست و هشتاد و نهمین سالروز تولد شاعر و عارف شهیر ایرانی ترکمن مختومقلی فراغی که با حضور سفیر ترکمنستان در جمهوری اسلامی، سرکنسول ترکمنستان در مشهد، سر کنسول قزاقستان ، علمای تشیع و تسنن، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد استان و علاقه مندان به این شخصیت برجسته برگزار شد تصریح کرد: وقتی شخصیتی به مقام والایی از رشد کمال می رسد اولیای الهی را با قلب خود درک میکند و مختومقلی چنین جایگاهی داشته است.
وی افزود : فرهنگ زیر ساخت هر پیشرفت و شکل گیری هر تمدنی است و این عارف بزرگ می تواند زمینه تسریع در رشد جامعه را فراهم آورد.
استاندار گلستان یادآور شد: این عارف بزرگ انسانی است که در مسیر اعتماد و اعتقاد به شرع الهی و تمسک به ثقلین یعنی قرآن و اهل بیت، پیام وحدت و همدلی را در طول تاریخ به ما منتقل کرده است.
دکتر زنگانه گفت: در واقع مختومقلی در قالب اشعار خود راه را به ما نشان داده است و ما باید از راهنمایی های این عارف بزرگ استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امروز همه ما وظیفه داریم گلستان را به معنای حقیقی کلمه گلستان کنیم و برای تحقق آن باید درآمد سرانه هر گلستانی را به میانگین کشوری برسانیم.
استاندار گلستان تاکید کرد: برای چنین افقی باید سرمایه‌گذاری ۲۲۵ هزار میلیارد تومانی برای درآمد ناخالص استان صورت گیرد و حتی می توانیم حجم سرمایه‌گذاری در استان را در افق ۱۴۰۴ به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برسانیم و این افقی است که با کمک کارشناسان، نخبگان و صاحب نظرانی که فرزندان گلستان هستند، ترسیم شده است.
دکتر زنگانه با تاکید بر اهمیت اتحاد و انسجام در استان یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به گلستان گام بلندی در راستای ارتقاء درآمدهای ناخالص استان برداشته شد و مصوباتی به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان شکل گرفت.
وی ادامه داد: گام بعدی ظرفیت سازی و امکان سرمایه گذاری های داخلی و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است.
وی گفت: الگوی ما در راستای پیشرفت، عدالت محور و توزیع عادلانه فرصت هاست تا بتوانیم خدمت شایسته را به مردمی که در کلام رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور به عنوان یکی از شریف ترین مردم کشور از آنها یاد شد، ارائه نماییم.
دکتر زنگانه با تاکید بر اهمیت همسایگان در مسیر رشد و توسعه گفت: می توانیم با کشور برادر و خویشاوند و عزیز ترکمنستان محورهای همکاری گسترده ای را تعریف کنیم در قالب برنامه جامع اقدام مشترک، تجارت مبتنی بر مزیت‌های رقابتی داشته باشیم و همچنین در این مسیر از ظرفیت جمهوری قزاقستان نیز استفاده کنیم.
وی گفت: منطقه آزاد اینچه برون و کریدور شمال جنوب که از اینچه برون به شاهرود و سپس به طبس و از آنجا به بندرعباس خواهد رفت، امکان های فوق‌العاده‌ای برای سرمایه گذاری های چند جانبه فراهم آورده است و استفاده بهینه از این فرصت بالاترین خدمت به مردم سه کشور است.
استاندار گلستان ادامه داد: امیدواریم با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا بار دیگر شاهد بازگشایی مرز و رونق تجارت چمدانی و فعالیت بیش از پیش بازارچه‌های مرزی باشیم و بتوانیم توسعه تجارت متقابل را به ترازی بیش از ۵ میلیارد دلار برسانیم.
دکتر زنگانه خاطرنشان کرد : توزیع عادلانه یارانه ها زمینه ورود بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی به صورت پلکانی و با هدف دهک های کمتر برخوردار را به گلستان فراهم آورد.
وی گفت: اگر هدفمندی یارانه ها اتفاق نمی افتاد شاید چند ده سال دیگر نیز امکان توزیع این منابع به صورت عادلانه بالاخص برای سه دهک اول فراهم نمی شد، اما امروز بیش از یک میلیون ۹۹۲ هزار گلستانی یارانه معیشتی دریافت کرده اند و این فرصتی طلایی برای توزیع عادلانه منابع و ثروت در گلستان بوده است

 

مختومقلی همواره برادران دینی خود را به وحدت و همدلی دعوت کرده است


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .