عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزیر کشور:‌ با اجرای صحیح انتخابات اعتماد مردم به نظام تقویت می شود


وزیر کشور:‌ با اجرای صحیح انتخابات اعتماد مردم به نظام تقویت می شود

وزیر کشور:‌ با اجرای صحیح انتخابات اعتماد مردم به نظام تقویت می شود

 دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در همایش فرمانداران سراسر کشور گفت : به تعبیر مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس است و مجموعه وزارت کشور با بی طرفی کامل و اجرای صحیح قانون و عدالت از حکم مقام معظم رهبری صیانت می کند .

وزیر کشور خطاب به فرمانداران گفت : میثاق ما خدمت به مردم است و باید تلاش کنیم اعتماد عمومی مردم به عنوان سرمایه اجتماعی بیش از پیش تقویت شود و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بستری برای افزایش سرمایه اجتماعی خواهد بود .

دکتر رحمانی فضلی با اعلام اینکه مردم استوانه اصلی قدرت در کشور هستند افزود : اگر مردم احساس کنند مجریان و ناظران امر انتخابات اعم از مسوولان اجرایی، نظارتی ، انتظامی و تبلیغاتی از قانون عدول کرده اند درجه اعتماد انها کاهش خواهد یافت و وظیفه ما است که با فراهم ساختن زمینه های برگزاری انتخابات تؤام با آرامش این مأموریت را به نحو احسن انجام دهیم .

وزیر کشور گفت : نباید اجازه دهیم به هیچ عنوان از امکانات دولتی له یا علیه هیچ یک از نامزدها استفاده شود و هرگونه رفتار انتخاباتی پیش از موقع از نظر ما وجاهت قانونی ندارد و البته حرکت های انتخاباتی در زمان شروع رسمی انتخابات و با رعایت قانون و اخلاق آزاد است .

وزیر کشور با اعلام اینکه سوء استفاده از ظرفیت اقوام و اقلیت ها و ورود به برخی مقوله های مغایر منافع ملی خط قرمز ما در انتخابات خواهد بود افزود : فرمانداران به عنوان حلقه اول وصل به مردم باید مراقب باشند اصل بی طرفی خدشه دار نشود و اخلاق انتخاباتی در روند برگزاری این رویداد مهم حاکم باشد .

دکتر رحمانی فضلی با ارایه تحلیلی از شرایط روز منطقه و جهان گفت : گروه های انحرافی مانند القاعده و داعش با منشاء آمریکا برای مقابله با جنبش های اسلامی در منطقه و انحراف در اهداف اسلامی آن بوجود آمده است .

وزیر کشور گفت : تجربه تاریخی در صد سال گذشته نشان داده است که ملت ها تسلیم زور گویی و فشار قدرت های زورگو نخواهند شد و هدف دشمن زورگو ایجاد فشار علیه انقلاب اسلامی است .

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان دولت و ملت همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم انقلاب اسلامی گفت : امیدواریم با وحدت و انسجام و انجام صحیح وظایف خود پیشگامان و رهروان خوبی برای این نامگذاری باشیم و با اتحاد و همدلی در همه عرصه های داخلی و خارجی با موفقیت عمل کنیم.

گفتنی است ؛ همایش سراسری فرمانداران که با هدف پیگیری و هماهنگی های اجرائی در آغاز روند انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شده است به مدت روز ادامه خواهد داشت.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2977
  • کد خبر : 9348