عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان در هفته دولت

خبر خوش استاندار؛ گلستان وارد فاز جدیدی از توسعه و پیشرفت شده است

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان در هفته دولت

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان در هفته دولت

استاندار گلستان با بیان اینکه در شب عید امسال ۱۲۲۰ میلیارد تومان پول نقد برای پروژه‌هایی که به دلیل نبود اعتبار متوقف شده بود به گلستان اختصاص یافت، خبر داد: در هفته دولت نیز ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی دیگر از محل مصوبه‌های سفر وارد استان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر «علی محمد زنگانه» امروز پنجشنبه ۳ شهریور، در مراسم افتتاح گازرسانی به سه روستای کوهستانی استان، اظهارکرد: استان گلستان در دولت مردمی وارد یک برهه جدید از پیشرفت و توسعه شده است. حمایت‌های همه جانبه دولت و رئیس جمهور در قالب مصوبه‌های سفر گام بلند برای ایجاد زیرساخت‌های پیشرفت و توسعه همه جانبه و عادلانه بوده است.
وی گفت: در مصوبه‌های سفر رئیس جمهور به گلستان و اقداماتی که در طول یکسال فعالیت دولت مردمی انجام شده است شاهد بن بست شکنی‌هایی بودیم. نمونه آن لایروبی کانال‌های آبرسان بین دریا و خلیج گرگان و احداث دایک‌ها و همچنین فعالیت ماشین‌آلات در این منطقه است. یا پتروشیمی که از انتظارات بحق مردم و بیش از ۹۰ هزار سهامدار خرد بوده و با دستور قاطع رییس جمهور به جاهای خوبی رسیده و به زودی خبرهای خوشی برای مردم خواهیم داشت.
وی افزود: در حوزه پروژه‌های عمرانی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوبه در سفر رییس جمهور به استان داشتیم. هم چنین در زمینه تسهیلات اشتغال‌آفرین نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان برای استان پیش بینی شد. در راستای محرومیت زدایی و کمک به گروه‌های هدف دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیز ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه اخذ کردیم. علاوه براین دولت برای رفع نیازهای اساسی این خانوارها مانند تعمیر مسکن، هزینه درمان، گازکشی منازل و ... اعتبارات خوبی را از محل اعتبارات نفت برای استان گلستان مصوب کرد.
دکتر زنگانه خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گلستان ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی از نعمت گازطبیعی برخوردار شدند. گازرسانی به این سه روستای کوهستانی به دلیل صعب العبور بودن و همکاری که بین دو استان اتفاق افتاده، نمونه یک کار جهادی است.
وی گفت: خدا را شاکریم که همدلی و انسجام خوبی بین دولت، مجلس، مجمع نمایندگان، استانداری و نهادهای حاکمیتی مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ... هستیم که خوشبختانه این نهادها نیز برای محرومیت‌زدایی در استان فعال شدند.
استاندار گلستان افزود: برای توسعه فعالیت‌های شیلاتی از جمله پرورش ماهی در قفس ۷۵۰ میلیارد تومان تفاهم نامه با بنیاد برکت امضا کردیم و برای محرومیت‌زدایی از منطقه محروم انبارالوم رایزنی‌هایی انجام شده تا با بنیاد علوی پروژه‌هایی مشترک تعریف کنیم.
وی گفت: فرآیند خوبی را در اسناد بخشی ۳۰گانه و برنامه‌های عملیاتی داریم. از روز نخست یک برنامه اقدام داشتیم که اسناد بخشی و سایر برنامه‌ها آن را تکمیل خواهد کرد و قرار نیست ما درگیر روزمرگی شویم.
دکتر زنگانه تاکید کرد: با این گام‌ها، برنامه‌ها و نظام مسائلی که استخراج شده، استان گلستان وارد فاز جدیدی از پیشرفت و توسعه می‌شود. 
 وی همچنین اعلام کرد: در هفته دولت شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۹۹۰۰ میلیارد تومان پروژه هستیم که در نوع خود بی‌نظیر است. از این تعداد بیش از ۹۰ درصد پروژه‌ها افتتاحی و کمتر از ۱۰ درصد نیز عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.
استاندار گلستان افزود: در نهضت ملی مسکن وارد فاز جدیدی شدیم و زمین موردنیاز بخش شهری تا ۵۰ درصد و زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان به صورت ۱۰۰ درصد تامین شده است‌. باید مازاد اراضی دستگاه‌های اجرایی شناسایی شود و این کار سرعت بگیرد چراکه مسکن یکی از نیازهای ضروری مردم است. با تشکیل شورای مسکن و کمیته فرعی آن تلاش می‌کنیم به تقاضای ۹۰ هزار نفر برای مسکن پاسخ دهیم.
 دکتر زنگانه گفت: اعتبارات آبرسانی به شهر گرگان در مقایسه با سال قبل ۳۷ درصد بیشتر شده و در حوزه‌های زیرساختی دیگر مانند راه، برق، اصلاح شبکه و ... نیز شاهد ۱۰ برابر شدن اعتبارات بوده‌ایم که این نشان از همت و توجه دولت و نظام به استان است.
 در این مراسم گازرسانی به روستاهای شاهکوه سفلی، شاهکوه علیا و روستای چهارباغ با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
برای گازرسانی به این روستاها ۵۴ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام‌ شده و ۲۴۲۰ خانوار نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند‌.

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان در هفته دولت

 

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان در هفته دولت

 

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان در هفته دولت

 

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان در هفته دولت


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 260
  • کد خبر : 94989