عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ساختار مدیریت بحران گلستان نیازمند بازنگری است

استاندار گلستان:

ساختار مدیریت بحران گلستان نیازمند بازنگری است

ساختار مدیریت بحران گلستان نیازمند بازنگری است

 استاندار گلستان با اشاره به آسیب پذیری بالای این خطه شمالی در اثر حوادث قهری و ضرورت آمادگی مستمر، گفت: ساختار مدیریت بحران استان دچار مشکل است و از این جهت به معالجه کلی و بحران زدایی نیاز دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري گلستان، دكتر" حسن صادقلو" عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان که به مناسبت سالگرد سیل هشتم خرداد سال گذشته برگزار شد، افزود: وضعیت مدیریت بحران استان به گونه ای است که باید خود را بحران زدایی و مدیریت کند.

 وی ادامه داد: سوال این است که آیا توان و ظرفیت استان در زمان بحران بررسی و سنجیده شده است یا این که ناخودآگاه در نگاه مدیریتی به بالادست توجه داریم و مدیریت بحران را تنها مدیریت توزیع (منابع) می دانیم.

 صادقلو گفت: شاخصه مدیریت بحران در لفظ مسئله مشخص است و بدین معناست که با وجود نداشته ها در مواقع بحران، داشته ها (حداقل ها) مدیریت می شود.

 وی، بخشی از انتظارات دستگاه های اجرایی را به حق دانست و گفت: به اعتقاد بنده بخشی از مسایل به هنر مدیریت کردن با وجود نداشته ها بر می گردد مانند حضرت امام (ره) که با امید و درایت و عزم بالا توانست برخی مسایل را مدیریت کند.

 ریيس شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان با بیان این که لازم است در مدیریت بحران تمام توان استان تجمیع، هماهنگ و به صحنه آورده شود، اظهار کرد: در شرایط حاضر توان درون استانی این شرایط را فراهم نکرده و نگاه مدیریت بحران از ابتدای کار، به خارج از استان و توان برون استانی معطوف شده است.

 صادقلو ادامه داد: جدی گرفتن جلسات و مصوبات آن ها و برخی هماهنگی ها از نکات قابل توجهی است که برای بهره مندی و تجمیع توان ما باید در داخل استان اتفاق افتد.

 وی افزود: طرح این مسایل به معنای نفی پیگیری های برون استانی نخواهد بود اما در مسایل برون استانی باید تفکیک قائل شد و برخی از نیازها و مسایل موجود نباید در قالب مدیریت بحران حل شود.

 استاندار گلستان گفت: برخی نیازمندی ها و کمبودهای موجود استان جزء وظایف ذاتی هر دستگاه است که باید پیگیری و حل مشکل شود نه اینکه در درون مباحث بحرانی تعریف شود بلکه نیازمند مدیریت نرم افزاری بحران است و باید نسبت به آن ها حساسیت داشت.

 به گفته وی، باید خود را برای این مسئله آماده کرد که مساعدت های خارجی وجود ندارد و کمبودهای خود را در درون استان سازماندهی کنیم.

 صادقلو افزود: ایده های خوب در صورت تائید و یا حتی عدم تائید در داخل و یا خارج استان، نفوذ و اثرگذاری خود را خواهد داشت.

 وی گفت: متاسفانه در برخی از مسایل بحرانی استان نظیر سیل، غفلت هایی شده و برای ردیف های بودجه و اعتباری آن ها بسیار ناعادلانه تصمیم گیری و ردیف گذاری شده و به سمت استان های دیگر رفته که نیازمند پیگیری های خاص خود است.

 صادقلو خاطرنشان کرد: برخی حوادث مانند زلزله و رانش نیازمند تهیه مطالعات جامع و پایه است تا با شکل گیری یک اطمینان علمی، مردم نیز به اطمینان خاطر دست پیدا کنند.

 استاندار گلستان گفت: ارزیابی کمیته ها و اعلام آن به مدیریت بحران استان از مسایل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 صادقلو ادامه داد: برای تامین اعتبارات پیگیر و حساس هستیم و فعال سازی کارگروه های مرتبط نیز حتما باید مورد نظر باشد.

 استاندار گلستان، تحلیل مصوبات و بازبینی عناوین کارگروه ها را از نکات قابل توجه دیگر مدیریت بحران و دستگاه های اجرایی بیان کرد.

 مدیرکل و دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان نیز در ابتدای این جلسه در سخنانی کوتاه گفت: سال گذشته سیلاب 198 میلیارد تومان، خشکسالی هشت هزار و 500 میلیارد تومان و سرمازدگی 2 هزار و 190 میلیارد تومان خسارت به این استان وارد کرد.

 صادق علی مقدم افزود: تخصیص اعتبار برای جبران این خسارت ها بسیار ناچیز بوده و این مسئله آسیب پذیری استان را تشدید کرده است.

 همچنین در این نشست برخی دستگاه های اجرایی دخیل در بحران نظیر هواشناسی، راه و شهرسازی، شرکت آب منطقه ای، بنیاد مسکن و منابع طبیعی گلستان به ارائه گزارش پرداختند.

 

ساختار مدیریت بحران گلستان نیازمند بازنگری است

 

ساختار مدیریت بحران گلستان نیازمند بازنگری است

 

ساختار مدیریت بحران گلستان نیازمند بازنگری است

 

ساختار مدیریت بحران گلستان نیازمند بازنگری است

 

ساختار مدیریت بحران گلستان نیازمند بازنگری است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .