عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیریت استراتژیک، برنامه هفتمین استاندار گلستان


مدیریت استراتژیک، برنامه هفتمین استاندار گلستان

مدیریت استراتژیک، برنامه هفتمین استاندار گلستان

هشت ماه پس از در دست گرفتن سکان استانداری گلستان توسط حسن صادقلو خبرنگاران روزنامه های سراسری، خبرگزاری ها، مطبوعات محلی و پایگاه های خبری استان با گرایش های مختلف فرهنگی و جناحی سرانجام به استانداری دعوت شدند تا در دیداری رودررو با بالاترین مقام اجرایی استان عملکرد وی را بشنوند و به عنوان نمایندگان افکار عمومی در مورد برخی مسائل از وی توضیح بخواهند.

نخستین نشست خبری استانداری گلستان با اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری با این توضیح استاندار آغاز شد که دلیل تأخیر در برگزاری نشست با رسانه ها را به گردش انداختن کارها، پیگیری برخی امور و حوادث غیرمترقبه اخیر اعلام نمود، رسانه های که در همان ابتدا روشن نمود به عنوان رکن اصلی دموکراسی با آمیزه های انقلاب اسلامی می شناسد.

رسانه های که از همان ابتدا مسائل اقتصادی استان را از استاندار پرس و جو نمودند. استانداری که مدیریت توزیع را در نخستین گام مورد توجه قرار داده است. استانداری که به گفته خودش سکان استان را با 65 میلیارد تومان کسری بودجه و قرض های که از 3 سال پیش باقیمانده تحویل گرفته و آن را با 10درصد اضافه تخصیصی که به آن دست یافته قرار است بچرخاند.

صادقلو که گام دوم را در مدیریت تولید برداشته از معوقات بانکی 700 میلیارد تومانی و در نوسان استان خبر داد. بدهی های که یا به اهلش باید مهلت داده شود یا با آنهایی که طفره می روند جدی تر برخورد کرد. بخصوص برای استانی که منابع مالی اش نشت دارد. استانی که به گفته استاندارش سهم ارزش افزوده از مهمترین محصول تولیدی اش یعنی گندم تنها یک سوم ظرفیت تولیدی است اگرچه به گفته صادقلو مجوز بهره برداری از700 هزار تن گندم مرغوب گلستان را برای داخل استان گرفته است. اما از صحبت های استاندار گلستان معلوم شد تولیدات معدنی استان همانجا که به جنگل های جنوبی استان در معادن البرز شرقی می رسد نیز از آن دارایی های است که چیزی از آن به استان نمی رسد و همه معاملات و مراودات به خارج از استان می رود به همین خاطر چیزی در انبان گلستان نمی ماند و در نتیجه مصارف استان 188 درصد بیشتر از منابع استان شده و بانک مرکزی را به جریمه نمودن استان وادار نموده است.

کسری منابع مالی که در جای دیگر بغرنج تر می شود استانی که همین الان نیز هزار طرح نیمه تمام دارد که در شرایط غیرتورمی 2 هزار میلیارد تومان پول می خواهد که اگر تأمین شود تازه آن زمان 12 سال وقت نیاز دارد تا همه هزار پروژه به اتمام برسد. پروژه هایی که به اعتقاد صادقلو چندان هم در توسعه استان تغییر ایجاد نمی کند از این رو فقط 30 طرح اساسی در استان انتخاب شده تا برای نمونه راه آهن گرگان در سه مسیر قزاقستان، مشهد و شاهرود بتواند به عنوان یکی از این 30 پروژه اصلی راه توسعه را باز کند.

اما بحث سیل و برداشت بی رویه از جنگل ها سوال دیگری بود که جا داشت از استاندار پرسیده شود. سیلی که بازهم اخیرا خسارات زیادی به استان زده تا جایی که با سرجمع یخ زدگی و رانش زمین برایش 3/51میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و درخواست مطالبات 80 میلیارد تومانی برای کنترل سیل نیز در راه تهران است.

نشست استاندار گلستان با رسانه ها البته فقط با سوال و جواب همراه نبود چرا که گلایه های نیز داشت آنطور که یکی از عکاسان خبری استان گلایه نمود که استانداری عکاسان مطرح در سطح داخلی و خارجی استان را در کنار خود ندارد موضوعی که به اعتقاد صادقلو در خصوص آن اراده ای برای جلوگیری از مستندسازی عکاسان وجود نداشته است.

انتصاب استانداری گلستان به سمت سفیر ایران در آفریقای جنوبی دیگر سوال جلسه بود که خنده افراد حاضر در جلسه را به همراه داشت خبری که به اعتقاد استاندار چندان هم به روز نیست چرا که قبل از آن شایعه استاندار گلستان را به سمت سفیر ترکمنستان نیز رسانده بود و در همین اواخر که تب فوتبال همه جا را گرفته وی را به سفیری برزیل منصوب نموده بود . شایعه های که صادقلو می گوید نیازی نمی بیند برای آنها وقت بگذارد.

اما مگر می شود استاندار گلستان باشی از پتروشیمی گلستان بازخواست نشوی اما اصل صحبت های استاندار گلستان در خصوص بزرگترین طرح استان این بود که ساخت پتروشیمی گلستان در دست پیگیری قرار دارد.

عزل و نصب ها در منطقه ترکمن نشین ازسوی یکی از نشریات ترکمنی هم سوال شد که توضیح صادقلو را به همراه داشت که گفت فرمانداران منتخب افرادی هستند که برای شهرستان ها تحولی به همراه خواهند آورد و در آینده عملکرد آنها قابل دفاع خواهدبود.

موضوع اختلاف نظر های اخیر نمایندگان مجلس استان با استاندار نیز پرسیده شد اما به گفته صادقلو همه انتصاب ها و انتخاب های که موضوع اختلافات عنوان شده با در نظر گرفتن تمام تعاملات و متعادل بوده و بحث اختلافات با این همه نشست های مشترک نمایندگان و استاندار بزرگنمایی بیش نیست.

این جلسه تنها یک سوال ورزشی داشت که در راستای آن خبرنگاران متوجه شدند روی میز استاندار قراردادی امضا نشده با یک اسپانسر مالی برای تیم های بزرگ ورزشی استان قرار گرفته که نیاز به چند اصلاح دارد.

در پایان این نشست معلوم شد مدیریت استراتژیک دغدغه اصلی استاندار دولت یازدهم است به همین خاطر اکنون از 66 واحد مدیریتی و ادارات زیر نظر وی44 واحد سازمانی سند جامع خود را تحویل داده اند تا معلوم شود حول چه محوری حرکت خواهند کرد.

ایجاد پایانه های 750 هکتاری در اینچه برون، راه اندازی مرکز ناباوری مورد نیاز اساسی استان از وعده های استانداری گلستان برای سرانجام رساندن در آینده ای نه چندان دور بود. استانداری که از نظر سلیقه شخصی اصلاح طلب است اما از نظر رفتار تابع مشی دولت یعنی اعتدال گرایی است.


تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .