عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همه کمالات با نماز ارتباط مستقیم دارد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در گرگان:

همه کمالات با نماز ارتباط مستقیم دارد

همه کمالات با نماز ارتباط مستقیم دارد

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز در گرگان اظهار کرد: همانگونه که آب در تمامی میوه ها جاری است تمامی کمالات نیز با نماز و اقامه آن ارتباط مستقیم دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با بیان اینکه نماز یک هنر مهندسی شده از سوی خداوند است، خاطر نشان کرد: هنوز جایگاه و ابعاد این فریضه الهی بدرستی مشخص و تبیین نشده است ، چرا که در نماز حقوق، سیاست ، اقتصاد و حتی موسیقی وجود دارد و نیاز است این موارد برای همگان تبیین گردد.

وی با اشاره به موضوع هنر و تاثیرات آن، یادآور شد: هنر واقعی آن است که زود بفهمیم و دیر از یادمان برود و اگر بتوانیم مفاهیم مذهبی خصوصا نماز را با چنین تعریف به مردم عرصه کنیم، هنر واقعی را نمایان کرده ایم.

رییس ستاد اقامه نماز همچنین با اشاره به بحث راه اندازی سایت خنده حلال گفت: در این سایت ده هزار خنده حکیمانه که در ایام فعالیت در سیمای جمهوری اسلامی داشته ام، ارایه می شود.

وی با اشاره به برنامه هایی که در راستای خنده حلال برای مردم اجرا کرده است، گفت: باید مردم را بخندانیم و در شادی آنها سهیم باشیم اما نباید این خنده ها از سر غفلت باشد بلکه باید خنده آگاهانه باشد.

وی با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه نماز تصریح کرد: در نماز 135 رقم پیوند با حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که آنها باید برای جامعه تببین شود.

 لازم به ذکر است این جشنواره در هشت محور فیلم نامه نویسی، پویا نمایی، محصولات چند رسانه ای، تولیدات سخت افزاری، رمان، عکاسی، فیلم کوتاه و مستند و در دو بخش عمومی و دانشجویی با همکاری ستاد اقامه نماز کشور و جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

گفتنی است در مدت فراخوان دو هزارو 92 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز ارسال شده که نسبت به دوره قبل رشد 40 درصدی دارد.

همچنین از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه، 124 اثر دربخش فیلم کوتاه، 153 اثر دربخش فیلمنامه، 27 اثر دربخش پویا نمایی، 42 اثر دربخش فیلم مستند، 38 اثر دربخش رمان، یکهزارو 655 اثر دربخش عکس، 47 اثر دربخش محصولات چند رسانه ای و 6 اثر دربخش محصولات سخت افزاری می باشد.

شایان ذکر است در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز براساس رای هیات داوران جشنواره تعداد 24 اثر برتر دربخش عمومی و 7 اثر برتر دربخش دانشجویی معرفی و از صاحبان آنان با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .