عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام استاندار گلستان به مناسبت هفته پدافندغیرعامل


پیام استاندار گلستان به مناسبت هفته پدافندغیرعامل

 

 

پیام استاندار گلستان به مناسبت هفته پدافندغیرعامل

 

استاندار گلستان با صدور پیامی،هفته پدافند غیر عامل را به مردم شريف استان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ متن کامل  پیام دکتر علی محمد زنگانه به شرح زیر است: 


بسم الله الرحمن الرحیم

در مقابل شیوه های پیچیده ی تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملا هوشیار و جدی باشد و به صورت علمی، دقیق، به روز و همه جانبه ، عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند. رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مد ظله العالی)

امروزه پدافند غیرعامل با توجه به خوی تجاوزگرانه، زیاده طلبانه و سیری ناپذیر استکبار جهانی، تبدیل به یک اصل مهم، حیاتی و بسیار تعیین کننده گردیده است.

با پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی در نوع تسلیحات به کار رفته ، بر سرعت جنگ و اثرات مخرب و نامطلوب آن به شدت افزوده شده است و چنانچه کشوری نتواند در طرح ریزی و اجرای موفق این نوع از پدافند (به نحوی که هرگونه تفکر سلطه طلبانه را خنثی نماید)عمل کند، به طور قطع حیات سیاسی، اقتصادی و.... خود را به مخاطره انداخته و زمینه ی اضمحلال خویش را فراهم آورده است.
کشورهایی که طعم تلخ خرابی و خسارت ناشی از جنگ را چشیده اند، جهت حفظ سرمایه های ملی و منابع حیاتی خود، توجه ویژه ای به پدافند غیرعامل نموده و در راهبرد دفاعی خود، جایگاه والایی برای آن قائل شده اند.
تجارب حاصل از هشت سال دفاع مقدس، موید این امر است که دشمن مهاجم برای در هم شکستن اراده ی ملت و نابودی توان اقتصادی و زیرساخت های اساسی و از همه مهم تر توان نظامی کشور، عمده ی توجه خود را صرف شناسایی، بمباران و انهدام مراکز حیاتی ، حساس و مهم می نماید و پدافند غیرعامل، یکی از بهترین و مطلوب ترین راهکارها برای خنثی سازی این حملات است.
نظر به جایگاه و اهمیت بسیار مهم پدافند غیرعامل ضروری ‌است ، صاحب‌نظران، نخبگان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران و کارشناسان این حوزه، فرهنگ سازی و آ‌گاه سازی جامعه و آشنایی مردم با برنامه های پدافند غیرعامل را در برنامه‌ریزی‌های اساسی مدنظر قرار دهند و در اجرایی نمودن آن تلاش و کوشش لازم را معمول نمایند.
اینجانب ۸ آبان ماه روز پدافند غیرعامل را به همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه خطیر تبریک می‌گویم و ضمن قدردانی از دستاوردهای پدافند غیر عامل در استان، توفیق بیش از پیش همه بخش های جامعه را در رعایت الزامات، مبانی و اصول پدافند غیرعامل از خداوند بزرگ خواستارم.

علی محمد زنگانه
استاندار گلستان

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 203
  • کد خبر : 96266