عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان برای کودکستانی‌های کشور محتوای آموزشی مناسب تولید می‌کند

استاندار گلستان :

گلستان برای کودکستانی‌های کشور محتوای آموزشی مناسب تولید می‌کند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

گلستان برای کودکستانی‌های کشور محتوای آموزشی مناسب تولید می‌کند

 استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت دستگاه‌ها در اجرای سند «پرورش اوان کودکی» گفت: گلستان در راستای این طرح باید برای کودکستانی‌های کشور محتوای آموزشی مناسب تولید کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ؛ دکتر علی‌محمد زنگانه  روز پنجشنبه 12 آبان  در جلسه بررسی سند پرورش اوان کودکی اظهار داشت: در صورت تحقق این هدف، خدمتی بزرگ به آینده‌سازان کشور شده و سلامت اندیشه و تفکر آنان بیمه خواهد شد.

وی بیان کرد: در طرح «پرورش اوان کودکی» با تاکید بر شایستگی پایه و استفاده از ظرفیت غنی برنامه درس ملی، زمینه دستیابی دانش آموزان کودکستانی به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی به صورت نظام‌مند و همگانی در ساختاری کارآمد و اثربخش فراهم خواهد شد.

وی افزود: محافظت و امنیت، تغذیه و سلامت، مراقبت و تعامل مثبت والد و مربی با کودک، پرورش حواس پنج‌گانه، شناسایی علائم خطر و مداخله زودهنگام، از جمله اهداف مورد انتظار در روند اجرای سند پرورش اوان کودکی است.

استاندار گلستان ادامه داد: در این طرح باید نقش خانواده‌ها در فرایند پرورش کودکان افزایش یابد و والدین به دلیل گذراندن اوقات زیاد با فرزندان به مرکز محوری آموزش هدفمند تبدیل شوند.

آموزش یکپارچه در طرح «پرورش اوان کودکی» برای نوزادان گلستانی از بدو تولد تا ۶ سالگی فراهم می‌شود.

زنگانه افزود: آن‌چه که اجرای کامل این سند را قطعی می‌کند، استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های استان است تا براساس آن نوزادان از بدو تولد تا ۶ سالگی در بستر یک طرح علمی و کارشناسانه از آموزش یکپارچه بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تاکید بر نقش موثر پژوهش در کیفی‌سازی آموزش گفت: انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در مدارس گلستان رونق می‌گیرد.

سیدرضا نظری اظهار داشت: با توجه به حضور اندیشمندان و نیروهای توانمند برای اجرای پژوهش‌های کاربردی در آموزش و پرورش گلستان، به آینده این بخش امید بسیاری داریم.

وی به اجرای طرح پرورش اوان کودکی اشاره کرد و گفت: این طرح با پشتیبانی همه‌جانبه مسولان استانی و مدیران آموزش و پرورش گلستان اجرا می‌شود و در این طرح به دنبال تربیت نسل خود کنترل هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: طرح پرورش اوان کودکی مربوط به سند تربیت فرزندان استان در دوران آموزش پیش‌دبستانی است چراکه معتقدیم این سن، دوره طلایی یادگیری است.

نظری ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی، این طرح با پیش آموزش والدین ، مدیران و معلمان و همه مجریان در مدارس انجام می‌شود تا از رکود در دوره اجرا جلوگیری شود.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .