عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مشترک شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان برگزار شد

با حضور استاندار گلستان و معاون آموزشی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری؛

نشست مشترک شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان برگزار شد

نشست مشترک شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان برگزار شد

نشست مشترک شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار گلستان و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان در این نشست که 12 آبان در سالن شهید رجایی استانداری گلستان برگزار شد، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها به دلیل تولید علم و ایجاد جریان علمی، مبدا بسیاری از اتفاقات در کشور هستند گفت: دشمنان با هدف متوقف ساختن روند پیشرفت علمی کشور به دنبال ایجاد اغتشاش در دانشگاه‌ها هستند.

دکتر عموعابدینی با بیان اینکه نسل جدیدی از علم و فناوری در دانشگاه‌های دنیا در حال ظهور است بر تمدن‌سازی در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و افزود: در طرح آمایش آموزش عالی علاوه بر تمدن‌سازی در دانشگاه‌ها، تحول در دیپلماسی علمی و فناوری و همچنین متناسب‌سازی رشته‌های تحصیلی با نیاز جامعه مورد تاکید است. 

 وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، علم و پژوهش پایه و خمیرمایه اصلی تمدن‌سازی است و دانشگاه‌ها باید در این تمدن اسلامی نقشی اساسی داشته باشند.

 وی تصریح کرد: با توجه به تامین بیش از ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی در استان گلستان نیاز است تا بسیاری از تصمیم‌سازی‌ها در نظام کشاورزی کشور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با توجه به ماهیت تخصصی آن انجام گیرد.

 

استاندار گلستان در این نشست مشترک با شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان که با حضور معاون آموزشی وزیر علوم برگزار شد‌ گفت: بسیاری از چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف محیط زیست، منابع طبیعی، کشاورزی و ... حاصل تربیت انسان‌ها بر پایه فرد محوری در کشور است.

 دکتر زنگانه اجرای طرح آمایش سرزمین و آمایش آموزش عالی را نیازمند مدیریت تغییر و آماده‌سازی اذهان دانست و افزود: استان گلستان با توجه به اینکه اقتصادی بر پایه کشاورزی دارد رشته‌های تحصیلی باید در راستای کشاورزی و صنایع تبدیلی حوزه‌های مربوط به کشاورزی تعریف شود.

وی افزود: برای تحقق چشم ‌اندازهای استان گلستان، برنامه‌ریزی‌های دقیق علمی مورد نیاز است و دانشگاهیان و جامعه علمی استان باید در این زمینه اقدام نمایند.

 سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزش عالی در استان گلستان گفت: استان گلستان با بیش از دو میلیون نفر جمعیت، دارای ۵۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، ۵۸۳۴۰ دانشجو شاغل به تحصیل و ۱۰۳۴ عضو هیأت علمی است.

 

 دکتر شتایی افزود: علی‌رغم پیشرفت‌ها و تحولات بسیار در ۴۳ سال گذشته، هنوز کمبودها و کاستی‌هایی در حوزه آموزش عالی وجود دارد که نیازمند تلاش و همت همه جانبه مجموعه‌های مختلف در استان است.

 وی با بیان اینکه وزارت علوم طرح تحولی آموزش عالی را آغاز کرده است گفت: در این سند دانشگاه‌ها به عنوان کمیته‌های تحولی وظایف خود را انجام خواهند داد.

 گفتنی است: در پایان این مراسم دکتر زنگانه، استاندار گلستان به دکتر شتایی، رئیس دانشگاه معین استان مأموریت داد تا برای اختصاص بورسیه شغلی به دانشجویان دانشگاه‌های استان با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و صنعت در استان گلستان اقدام نماید.

 

نشست مشترک شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان برگزار شد

 

نشست مشترک شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان برگزار شد

 

نشست مشترک شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان برگزار شد

 


 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .