عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » منطقه آزاد تجاری- صنعتی اینچه برون گلستان به تصویب نهایی رسید

استاندار گلستان

منطقه آزاد تجاری- صنعتی اینچه برون گلستان به تصویب نهایی رسید

منطقه آزاد تجاری- صنعتی اینچه برون گلستان به تصویب نهایی رسید

استاندار گلستان در حاشیه جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری- صنعتی اینچه برون گلستان پس از رای گیری در شورای عالی مناطق آزاد کشور به تصویب نهایی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه در این جلسه پیشنهاد لایحه منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون در استان گلستان توسط اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورا مطرح شد، تصریح کرد: خوشبختانه در این جلسه توضیحات کاملی در خصوص قابلیت ها و مزیت های ایجاد منطقه آزاد در گلستان ارائه گردید و پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد و در نهایت پیشنهاد این لایحه ، با رای مثبت اعضای شورا به تصویب رسید.

وی افزود : همچنین در این جلسه معاون اول ریاست محترم جمهوری ، یادآور شددند: در شرایطی که کشور با برخی مشکلات و گرفتاری‌ها مواجه است، از دستگاه های اجرایی توقع داریم همه ظرفیت خود را برای رفع مشکلات بکار گیرند و با این جهت گیری فعالیت کنند که هدف اصلی‌شان رفع موانع ومشکلات پیش روی تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.

به گفته ی استاندار گلستان ، دکتر اسحاق جهانگیری هدف از ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را جذب سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: این امر در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نیز مورد تاکید قرار گرفته و این مناطق با این هدف از برخی مقررات معاف شده اند تا زمینه توسعه صادرات فراهم شود.

دکتر صادقلو با اشاره به روند مصوبه منطقه آزاد اینجه برون، گفت: این مصوبه با مطالعات اولیه در زمان سفر ریاست محترم جمهوری به استان گلستان مطرح شد و دکتر روحانی در دیدار عمومی با مردم از ایجاد و احداث این منطقه آزاد در استان خبر دادند.

وی با بیان اینکه این وعده رئیس جمهوری با پیگیری های صورت گرفته در نهایت به تصویب شورای عالی مناطق آزاد رسید، خاطر نشان کرد: یقیناً با توجه به استقرار کریدور ریلی ایران – ترکمنستان- قزاقستان در خط مرزی استان گلستان شکل گیری این منطقه آزاد می تواند توسعه استان را تسریع بخشد و گلستان را در آینده نزدیک به یکی از استان های پیشرفته کشور تبدیل کند.

دکتر صادقلو اظهار امیدواری کرد منطقه آزاد تجاری- صنعتی اینچه برون گلستان بتواند در آینده اشتغال، صنعت، بازرگانی و گردشگری استان را بطور کلی متحول کند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .