عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام دکتر زنگانه استاندار گلستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی


پیام دکتر زنگانه استاندار گلستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

پیام دکتر زنگانه استاندار گلستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

استاندار گلستان در پیامی هفته کتاب و کتابخوانی را به تمامی نویسندگان اهالی قلم و مردم فرهیخته و دوستدار کتاب استان گلستان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان متن کامل پیام دکتر علی محمد زنگانه به شرح زیر است؛

نون والقلم و مایسطرون
دین مبین اسلام و سیره پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت هدی علیهم السلام تاکید ویژه ای بر خواندن و دانستن داشته و مقوله تفکر و آگاهی را افضل امور دانسته اند.
مسئله دانستن، آگاهی و دوستی با کتاب به عنوان دوستی پند دان در نگاه امامین انقلاب آنچنان برجسته است که حضرت امام خمینی می فرمایند: انس با کتاب و قلم و اندوخته‌ها، آن‌قدر خاطره‌آفرین و پایدار است که همۀ تلخی‌ها و ناکامی‌های دیگر را از یاد می‌برد و امام خامنه ای می فرمایند : امروز كتابخوانى و علم ‏آموزى، نه تنها يك وظيفه ‏ى ملى، كه يك واجب دينى است.
به واقع توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی تنها منحصر به یک سرزمین مشخص نیست و یا به برهه خاصی از زمان مربوط نمی شود و یا گروه سنی خاصی را شامل نمی شود بلکه بر اساس مبانی دینی هر فرد و جامعه ای که خواهان رشد و پیشرفت است ، ناگزیر نیازمند دانستن و مطالعه است.
اگرچه امروز میزان سرانه ملی و استانی بسیار ناچیز است اما یقینا با تلاش تمام مجموعه های فرهنگی و دست اندرکاران امر می توان زمینه ارتقا توجه به کتاب و کتابخوانی را فراهم آورد.
یقینا سرعت دستیابی به توسعه و پیشرفت در جامعه ی عالم و آگاه بیشتر است و با توجه به گذشته تاریخی درخشان استان در تقدیم چهره های شاخص علمی، فرهنگی و ادبی به نظر می رسد با همراهی همگانی می توان آینده ای روشن را برای نگارستان ایران اسلامی ترسیم کرد.
اینجانب فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را به تمامی فعالان این عرصه تبریک عرض می نمایم و امیدوارم با همت عمومی و تلاش و فعالان عرصه کتاب شاهد افزایش سرانه مطالعه در استان باشیم و گلستان را استانی شاخص و برجسته در زمینه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تبدیل نماییم.

علی محمد زنگانه
استاندار گلستان


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 598
  • کد خبر : 96841