عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام استاندار گلستان به مناسبت روز پنجم آذر ، روز حماسه آفرینی مردم گرگان


پیام استاندار گلستان به مناسبت روز پنجم آذر ، روز حماسه آفرینی مردم گرگان

پیام استاندار گلستان به مناسبت روز پنجم آذر  ، روز حماسه آفرینی مردم گرگان

استاندار گلستان در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پنجم آذر سال ۱۳۵۷ ، این واقعه تاریخی را نشانگر اوج بصیرت اجتماعی و درک درست مردم و البته ظلم و ستم رژیم ستمشاهی دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان متن کامل پیام دکتر علی محمد زنگانه به شرح زیر است؛

بسم رب الشهدا و الصدیقین

تاریخِ سراسر نور و روشنی نظام مقدس جمهوری اسلامی سرشار از روزها و لحظه هایی است که مردان و زنان سلحشور در مسیر تحقق و حفظ انقلاب اسلامی از بذل جان و مال خویش دریغ نکرده اند.
حادثه تاریخی پنجم آذر گرگان که پس از واقعه میدان شهدای تهران به عنوان خونین ترین حادثه ی انقلاب شناخته می شود ، در واقع مسیر جریان انقلابی را تا روز پیروزی مشخص کرد.
شهادت ۱۴ تن از مردان و زنان بی دفاعی که اندیشه ای جز دفاع از آرمان های دینی و مذهبی نداشتند و برای صیانت از اسلام عزیز به خیابان ها آمده بودند، نشانه اوج حقارت و فلاکت نظامی بود که در راه سرکوب مردم استفاده از هر ابزاری را مجاز می دانست.
در واقع مردم گرگان و گلستان ثابت کردند ، پای دفاع از ارزش های انسانی و انقلابی تا پای جان ایستاده اند.
امروز نیز جوانان و نوجوان گرگانی و گلستانی به عنوان مدافعان ارزش های انقلابی در گام دوم انقلاب به تاسی از شهدای والا مقام پنجم آذر پرداخته اند و در عرصه جنگ نرم و دفاع مطهر به تبیین ارزش های جمهوری اسلامی می پردازند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام پنجم آذر گرگان امیدوارم بتوانیم رهروان شایسته ای برای تمام شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، سلامت، امنیت و دفاع مطهر باشیم و آینده ای درخشان را برای نگارستان ایران ترسیم کنیم.

علی محمد زنگانه
استاندار گلستان

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .