عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرورت برش استانی برای برنامه هفتم توسعه

استاندار گلستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید کرد؛

ضرورت برش استانی برای برنامه هفتم توسعه

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

ضرورت برش استانی برای برنامه هفتم توسعه

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت برنامه محوری اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه برنامه ای ارزشمند است که ضروری است برش استانی برای آن تعریف شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز پنج شنبه ۱۰ آذر ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار و همچنین روز مجلس با حضور مهندس سنگدوینی و دکتر ایری نمایندگان مردم استان در مجلس، تصریح کرد:تهیه برش با اهداف کمی و با اهداف عینی با همکاری وزارتخانه های ذیربط در حوزه برنامه هفتم توسعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی افزود:  خوشبختانه رویکردهای مورد توجه برنامه هفتم توسعه در قالب چالش ها، بسترها و پیشران ها استحصال شده و مدیران دستگاه های اجرایی نیز می توانند در مدت زمان محدود نقطه نظرات خود را به آن اضافه کنند.
استاندار گلستان گفت: باید برنامه توسعه با منابع و تسهیلات همراهی و همسویی داشته باشند و در این راستا اصلاح ساختارها از اهمیت بالایی برخوردار است.
دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: برای مثال در راستای اصلاح ساختار ها سامانه رشد ۸ درصدی در استان ایجاد شد و بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوبه سفر رییس جمهور در اختیار شهرستان ها با مدیریت فرمانداران جهت توزیع قرار گرفت و خوشبختانه تجربه ای موفق بود که به رشد و اشتغال استان بیشتر کمک می کند.
وی ادامه داد: هدف آرمانی برنامه هفتم توسعه پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت است.
استاندار گلستان تاکید کرد: این برنامه منبعث از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی ملی و استانی است و لازم است مدیران استان ضمن بازخوانی و بارش افکار با همکاران کمبودهای حوزه خود را اعلام نمایند.
دکتر زنگانه یادآور شد: سیاست ما خروج از تک محوری است و باید مدیریت درستی در حوزه منابع انرژی، آب و برق باشد.
وی گفت: باید به اقتصاد دریا پایه و بهره مندی استان از منابع دریا توجه ویژه ای داشته باشیم.
استاندار گلستان تاکید کرد: مباحث گردشگری نیازمند توجه به ظرفیت های میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین موضوعات منحصر به فرد استان نظیر دیوار دفاعی گرگان است.
دکتر زنگانه اظهار کرد: یقینا تمرکززدایی از اهمیت بالایی برخوردار است و موجبات ارتقا بهره وری و شکل گیری حکمرانی محلی را فراهم می کند.
وی با اشاره به ایجاد سامانه رشد ۸ درصدی در استان تصریح کرد: این سامانه که تنها در حد طرح نیست بلکه عملیاتی شده و مدیریت آن در شهرستان ها به عهده فرمانداران قرار دارد توزیع تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و همچنین سفر بیش جمهور از طریق آن انجام می شود و قابل نظارت و کنترل است.
استاندار گلستان گفت: در پورتال استانداری پنجره شفافیت قرار داده شده تا ضمن جلوگیری از انحراف منابع، صیانت از نظام ساختاری مدیریتی نیز انجام شود و در واقع شفافیت و پاسخگویی با هم محقق شوند.
لازم به ذکر است در این جلسه رویکردهای مورد توجه برنامه هفتم توسعه توسط مهندس عابدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شد و مدیران حاضر نقطه نظرات خود را پیرامون آن بیان کردند.

 

ضرورت برش استانی برای برنامه هفتم توسعه

 

ضرورت برش استانی برای برنامه هفتم توسعه

 

ضرورت برش استانی برای برنامه هفتم توسعه

 

ضرورت برش استانی برای برنامه هفتم توسعه

 

ضرورت برش استانی برای برنامه هفتم توسعه

 

ضرورت برش استانی برای برنامه هفتم توسعه

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .