عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزیر کشور : انتصاب بیش از ۷۰ درصد فرمانداران


وزیر کشور : انتصاب بیش از ۷۰ درصد فرمانداران

 رحمانی‌فضلی در حاشیه شصت و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: بیش از ۷۰ درصد فرمانداران انتصاب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه شصت و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نشست موضوع امنیت سواحل و نحوه استفاده از سواحل استان‌های گلستان، مازندران و گیلان مطرح شد.

وزیر کشور با بیان اینکه کار گروه‌هایی که در حوزه‌های مختلف کار کرده بودند برنامه‌هایی را ارائه دادند، تصریح کرد: موضوع امکانات و تجهیزات لازم اتخاذ شد و مقرر شد دولت به استان‌ها در این زمینه کمک کند. همچنین مسئله فرهنگ نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان وزارت کشور چه برنامه‌هایی را دارد، افزود: وزارت کشور در حفظ فضای معنوی جامعه تلاش می‌کند؛ نیروی انتظامی موظف شده که مسائلی همچون روزه‌خواری در ملأعام و مسائل اخلاقی را در دستور نامه‌ای صادر کند که به مردم عرضه خواهد شد.

رحمانی فضلی در واکنش به این مسئله که گفته می‌شود 45درصد فرمانداران عوض شده‌اند، خاطرنشان کرد: این موضوع اشتباه است حدود 70درصد فرمانداران جابه‌جا و تعویض شده‌اند.

وزیر کشور تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های فرمانداران انتخاب آنها از داخل وزارت کشور بوده است که هم دارای تجربه و هم انگیزه باشد.

وی با بیان اینکه تلاش این است که مدیرانی در دولت انتخاب شوند که در حوزه سیاسی و حاکمیتی هماهنگ‌کننده برنامه‌های دولت بوده و بیشترین قرابت را از نظر ایده در دولت یازدهم داشته باشند.

رحمانی‌فضلی درباره جایگزین معاون امنیتی انتظامی کشور نیز گفت:‌ عبداللهی از معاونین پرتلاش و فعال بود که 5 سال معاون امنیتی و انتظامی و چهار سال نیز استاندار بود و از نیروی انتظامی به وزارت کشور آمد.

وزیر کشور اضافه کرد: ستاد کل به خدمات وی نیاز داشت و از ما خواسته شد تا موافقت کنیم که در آنجا حضور یابد و ما نیز با توجه به شرایط کنونی و منطقه این تشخیص را دادیم و به زودی هم جایگزین جدید مشخص خواهد شد.

وی در خصوص امنیت مرزها نیز، گفت: ما در مرزها هیچ مشکلی نداشتیم به جز مسائلی درباره قاچاق مواد مخدر که آن کاملاً مدیریت شده است و همچنین با توجه به شرایط خاص در عراق ما ملاحظاتی که داریم در جهت تقویت و استحکام بیشتر فعالیت کرده و کارها را انجام می‌دهیم.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .