عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۳ برابر شدن مجموع اعتبارات گلستان در دولت سیزدهم

استاندار گلستان در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان خبر داد ؛

۳ برابر شدن مجموع اعتبارات گلستان در دولت سیزدهم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 ۳ برابر شدن مجموع اعتبارات گلستان در دولت سیزدهم

استاندار گلستان با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به گلستان از ۳ برابر شدن مجموع اعتبارات این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امشب سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در گفتگوی ویژه خبری ۲۰ سیمای گلستان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر  گفت: دولت آقای رئیسی توجه ویژه‌ای به استان گلستان دارد و مجموع اعتبارات این استان در دولت سیزدهم در بخش‌های ملی، استانی و سایر ۳ برابر شده است.
وی افزود: در این راستا نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان در سفر پارسال رئیس جمهور برای اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و تسهیلات مختلف مانند اشتغالزایی و ارزی مصوب شد که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به طرح‌های عمرانی است.
استاندار همچنین از افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار و ۵۹۷ طرح در استان در روز‌های دهه فجر با اعتبار ۷ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان در استان خبر داد.
دکتر زنگانه گفت: از این تعداد یک هزار و ۶۷۳ طرح با اعتبار ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عمرانی و ۴ هزار و ۹۲۴ طرح با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اقتصادی و اشتغالزایی است.
وی افزود: با اجرای این طرح‌ها برای ۸ هزار و ۸۴۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.
استاندار گلستان گفت: در توزیع طرح‌ها به مناطق محروم و کمتر برخوردار توجه بیشتری داشتیم و به عنوان مثال از مجموع طرح‌ها ۶۱۵ طرح برای مراوه تپه و ۳۳۳ طرح برای منطقه محروم گمیشان است.
او با اشاره به مشکل تنش آبی در استان و استفاده بیش از حد از منابع آب زیر زمینی گفت: همزمان با دهه فجر در بخش آب منطقه‌ای ۷۲ طرح با اعتبار ۳۶۲ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد و در بخش آب و فاضلاب نیز با افتتاح یا کلنگ زنی ۳۵ طرح با ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار ساکنان ده شهر و ۳۵ روستا از مزایای آن برخوردار می‌شوند.
استاندار با بیان اینکه هم اکنون ۹۵ درصد از آب مورد نیاز ساکنان گلستان از منابع آب زیر زمینی تامین می‌شود و به همین علت به دنبال خروج از تک منبع بودن هستیم ادامه داد : در این راستا اهتمام ویژه برای احداث سد نرماب چهل چای مینودشت داریم و در سفر رئیس جمهور نیز یک هزار میلیارد تومان برای ادامه ساخت آن اختصاص یافت.
دکتر زنگانه گفت: این سد با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در صورت بهره برداری آب ۵۳۵ هزار نفر در شرق گلستان را تامین خواهد کرد.
وی افزود: پروژه شیرین سازی آب دریا نیز در دستور کار قرار دارد و توانستیم میزان آن را به ۷۲ میلیون متر مکعب افزایش دهیم و قرار است شبکه انتقال آن توسط دولت و شیرین سازی آن توسط بخش خصوصی انجام شود.
استاندار ادامه داد: در بخش گاز رسانی ۳۰ پروژه با اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر در استان کلنگ زنی می‌شود که ۱ هزار و ۱۰۵ خانوار و ۱۱۶ واحد صنعتی را از نعمت گاز بهره‌مند خواهد کرد.
دکتر علی محمد زنگانه از بهره مندی ۱۰۰ درصدی ساکنان شهر‌ها و ۹۸ و نیم درصدی ساکنان روستا‌ها از نعمت گاز در استان خبر داد.
بهره برداری و یا آغاز عملیات ساخت ۱۲۵۸ طرح مسکن روستایی، اعطای ۷ هزار تسهیلات به متقاضیان مسکن ملی و صدور ۶ هزار و ۶۰۰ پروانه ساخت، اجرا و یا آغاز ساخت ۷۹ پروژه با ۴۳۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راهداری، ۵ طرح با اعتبار ۴۹ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی در دهه فجر از دیگر خبر‌های استاندار گلستان بود.
وی همچنین خاطر نشان کرد : ساخت استادیوم ۶ هزار نفری ورزشی در گرگان از مهمترین طرح‌های حوزه ورزش و جوانان است که دیروز ده میلیارد تومان برای ساخت آن اختصاص دادیم و قرار است ۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت ورزش و ۷۵ میلیارد تومان دیگر نیز از سازمان برنامه بودجه به این طرح اختصاص یابد.
استاندار به تحقق تعهد ساخت مسکن ملی در سال اول هم اشاره کرد و گفت: سهمیه ساخت مسکن در گلستان برای سال اول ۷ هزار واحد مسکونی بود که اکنون با ساخت بیش از ۹ هزار واحد مسکونی ۱۳۷ درصد و بیشتر از تعهد تحقق یافته است.
وی گفت: ۱ هزار و ۲۷ واحد هم اکنون آماده بهره برداری است.
دکتر زنگانه همچنین لایروبی خلیج گرگان ، اجرای طرح گردشگری آشوراده و پیگیری ساخت مجتمع پتروشیمی و منطقه آزاد اینچه برون را از مهمترین مصوبات سفر پارسال رئیس جمهور به گلستان برشمرد و افزود: کار لایروبی خلیج با حدود ۵۵ درصد پیشرفت و اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومانی در حال انجام است و برای طرح گردشگری جزیره آشوراده نیز راه دسترسی از سایت پشتیبان به اسکله به طول ۷۰۰ متر انجام شده است.
استاندار ادامه داد: برای طرح گردشگری آشوراده در رایزنی اولیه با شورای عالی معماری و شهرسازی مقرر شد تاسیسات و متعلقات این منطقه برای استفاده بوم گردی حفظ شود و ۲۲ هکتاری که قرار بود داخل جزیره باشد در قالب طبیعت گردی و غیر متمرکز انجام شود.

 ۳ برابر شدن مجموع اعتبارات گلستان در دولت سیزدهم

 

 ۳ برابر شدن مجموع اعتبارات گلستان در دولت سیزدهم


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .