عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدف برنامه هفتم توسعه حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی :

هدف برنامه هفتم توسعه حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

 

هدف برنامه هفتم توسعه حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

 

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هدف برنامه هفتم توسعه حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است تا با کمک آن زیرساخت‌های موردنیاز توسعه همه‌جانبه کشور بیشتر تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، محسن زنگنه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی که با حضور نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، مدیر کل اقتصاد و دارایی استان و رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان گلستان در محل سالن جلسات اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید ، با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی برای شتاب در توسعه کشور، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حامی و مدافع بخش خصوصی برای رونق اقتصاد کشور است.

وی گفت : این کمیسیون بیش از گذشته آمادگی دارد تا پیشنهادات نمایندگان اتاق بازرگانی را در حوزه رونق اقتصادی کشور بشنود چرا که معتقدیم از پیشنهادهای این قشر می‌توان برای حل موانع پیش رو به خوبی استفاده کرد.

به گفته وی ، اکنون در بخش‌های «جهش» و«بودجه" کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی،از مشارکت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران استفاده می‌شود.

زنگنه از تهیه طرح «تامین مالی» توسط این کمیسیون مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در نوشتن این طرح از ظرفیت اعضای اتاق بازرگانی ایران استفاده شده است.نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت گلستان بر پایه کشاورزی گفت: برای جبران عقب‌ماندگی بخش کشاورزی این استان، سرمایه‌گذاری در بخش ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز توسعه بسیار ضروری است.

زنگنه پیشنهاد کرد که برای ایجاد زیرساخت موردنیاز تقویت توسعه اقتصادی استان گلستان، برنامه‌ای پنج یا ده ساله بسته شود تا زمینه جذب سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم گردد.

وی همچنین با اشاره به این که استان‌های متکی به کشاورزی از جمله گلستان، منابع مالیاتی در اختیار ندارند، گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور باید تامین منابع مالی این استان‌ها برای جبران کاهش درآمد دیده و حل شود.

وی افزود: درآمد استان گلستان از محل مالیات در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان بوده و برای امسال۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان دیده شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 228
  • کد خبر : 101938