عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توليد در جامعه بايد ارزش شناخته شود

نماينده ولي فقيه در استان گلستان :

توليد در جامعه بايد ارزش شناخته شود

 

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار اعضای شورای هم خانواده صنعت ، معدن و تجارت استان با ایشان که بمناسبت هفته بزرگداشت روز صنعت و معدن در استان برگزار گردید ، گفت: فعاليت هاي توليدي بايد از سوي جامعه به ويژه متوليان امر به عنوان يك ارزش شناخته شود .

آيت الله سيدكاظم نورمفيدي در نشست با مديران دولتي و تشكلهاي بخش خصوصي صنعت استان اظهار داشت: اين درحالي است كه در زمان حاضر توليد در جامعه يك ارزش به شمار نمي آيد و اين فرهنگ غير اسلامي است .

ایشان با اشاره به اينكه كار توليدي عمل صالح است تصريح كرد: افرادي كه توان سرمايه گذاري در حوزه توليد را دارند بايد در اين بخش فعاليت كنند .

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص برنامه های گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان و تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی گفت : تولیدی شایسته تقدیر است که تولید متعالی باشد ، تولید راکد ، بی حساب و بی برنامه شایسته تقدیر نیست .

وی افزود : تولید متعالی تولیدی است که دائما بدنبال پیشرفت است و با حساب و کتاب برنامه هایش را به پیش می برد ، تولیدات رقابتی دارد و برای صادرات و رقابت در بازارهای جهانی برنامه دارد .

نورمفيدي ادامه داد: حمايت از توليد بايد جدي گرفته شود ، متاسفانه در چند سال اخير توليد با بي مهري مواجه بوده است و امروز شاهد تلاش دولت جديد براي تغيير در اين وضعيت هستيم .

امام جمعه شهرستان گرگان گفت : تلاش دولت برای حل مسائل هسته ای در راستای رفع مشکلات کشور از جمله حوزه تولید است و امیدواریم با همکاری مردم و مسئولین هرچه سریعتر به توافق جامع هسته ای دست یابیم .

در اين نشست رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ضمن دعوت از نماینده ولی فقیه در استان جهت حضور در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن استان و ایراد سخنرانی در این مراسم ، گزارشی از برگزاری مراسم روز ملی صنعت و معدن در تهران ارائه نمود و گفت : در این مراسم که با حضور رئیس محترم جمهور و تعدادی از وزرای ایشان برگزار گردید شرکت کانسار خزر که در زمینه استخراج و تولید ید در استان فعالیت می نماید بعنوان واحد نمونه صنایع معدنی کشور در سال 1392 معرفی و تندیس و لوح تقدیر خود را از دستان رئیس جمهور دریافت نمود ، همچنین شرکت شیمیایی گل سم گرگان که در زمینه تولید انواع سموم دفع آفات نباتی فعالیت می نماید بعنوان یکی از واحدهای نمونه صنعتی کشور در سال 1392 معرفی گردید که تندیس و لوح تقدیر خود را از دستان وزیر صنعت ، معدن و تجارت دریافت نمود .

حسینقلی قوانلو همچنین رشد اقتصادی کشور را مثبت ارزیابی و گفت : با تلاش دولت رشد 6/5- اقتصاد ایران در سال 1391 تا پایان سال 1392 به صفر رسید و بر اساس پیش بینی های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول این عدد تا پایان سال 1393 به 5/1 تا 3 درصد خواهد رسید .

وی افزود : هدف اول دولت کنترل تورم بود که خوشبختانه تا حدود زیادی محقق شده است ، همچنین دولت بدنبال تصویب و اجرای لایحه حمایت از تولید است که ان شاء ا... تا پایان تیرماه تصویب می گردد ، که در صورت اجرای آن قطعا بسیاری از مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی مرتفع خواهد شد .

در این جلسه همچنین رمضان بهرامی رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت و دبیر ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن استان گزارشی از برنامه های هفته بزرگداشت روز صنعت و معدن در استان را ارائه نمود .

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : صنعت ،معدن و تجارت
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1214
  • کد خبر : 1082